بازتاب ایران

اسپوتنیک: آمریکا به مذاکرات وین پایان داد/ المانیتور: نقشه راه اقتصادی رئیسی چقدر قابل اجرا است؟ اوراسیاریویو: استراتژی هسته ای ایران چیست؟

    کد خبر :867199
«بازتاب» سعادت شریفی پور - رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، پایگاه خبری المانیتور و اندیشکده اوراسیاریویو بر موضوعاتی چون آمریکا به مذاکرات وین پایان داد، نقشه راه اقتصادی رئیسی چقدر قابل اجرا است؟ استراتژی هسته ای ایران چیست؟ نوشتند.

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، پایگاه خبری المانیتور و اندیشکده اوراسیاریویو بر موضوعاتی چون آمریکا به مذاکرات وین پایان داد، نقشه راه اقتصادی رئیسی چقدر قابل اجرا است؟ استراتژی هسته ای ایران چیست؟ نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: آمریکا به مذاکرات وین پایان داد

اخبار متفاوتی از مذاکرات وین در رسانه ها دیده می شود، برخی از پایان یافتن مذاکرات سخن گفته اند و علت آن را جدی نبودن ایران ذکر کرده اند.

خبرگزاری اسپوتنیک از این جمله است و در این باره نوشت: آمریکا به مذاکرات وین پایان داد و گفت ایران در مورد رعایت استانداردهای برجام جدی نیست.

ادامه می دهد: ایالات متحده به صورت ناگهانی از مذاکرات با هدف بازگشت به برجام در وین خارج شد و مدعی شد تهران درباره مذاکرات جدی نیست.

افزوده است: این اولین دور مذاکره توسط دولت جدید ایران است و بلینکن مدعی شده است که آنچه در دو روز گذشته مطرح شده است نشان می دهد ایران در مذاکرات جدی نیست.

در پایان این خبرگزاری آورده است که ایالات متحده گفته است درباره مسئله هسته ای ایران با شرکای خود شامل روسیه و چین و کشورهای اروپایی مشورت می کند.

المانیتور: نقشه راه اقتصادی رئیسی چقدر قابل اجرا است؟

برنامه های اقتصادی و نقشه راه اقتصادی ایران که توسط دولت جدید طرح ریزی شده است در برخی از رسانه ها مورد بررسی قرار گرفته است.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: نقشه راه اقتصادی رئیسی برای ایران چقدر قابل اجرا است؟

ادامه می دهد: مجموعه جدید اهداف اقتصادی و جدول زمانی وزارت دارایی، بلندپروازی های را ترسیم کرده است، اما محدودیت های فعلی و تحریم های بین المللی ایران را نادیده گرفته است.

افزوده است: احسان خاندوزی، زیر دارایی و اموراقتصادی ایران، نقشه راه اقتصادی را برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی کشور تشریح کرده است.

در پایان این پایگاه خبری آورده است این نقشه راه دارای هفت عنوان رشد تولید و ارتقای صادرات، کاهش هزینه های خانوار، رشد درآمد خانوار، اصلاح بودجه دولتی، اصلاحات بخش مالی، اصلاحات مالیاتی و افزایش شفافیت است.

اوراسیاریویو: استراتژی هسته ای ایران چیست؟

این که ایران از مذاکرات جدید چه خواسته ای دارد و این که به شکل کلی تر برای برنامه هسته ای خود چه استراتژی در نظر گرفته است یکی از نااطمینانی های بزرگ در مسئله هسته ای ایران است.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: استراتژی هسته ای ایران

ادامه می دهد: ورود رئیس جمهور بایدن به کاخ سفید آغاز یک سیاست جدید در قبال ایران و برنامه هسته ای آن بود، که به مذاکرات هسته ای انجامید.

افزوده است: افرادی مانند اوباما تلاش کردند با برجام برنامه هسته ای ایران را برای 15 سال تحت کنترل نگه دارند و ایران روابط ایران را با جامعه جهانی همراه کنند.

در پایان این اندیشکده آورده است که دولت ابراهیم رئیسی نشان داده است که نمی خواهد مذاکرات وین را از جایی که قبلاً به پایان رسیده است ادامه دهد.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید