اسپاتیفای اپلیکیشنی با نام Spotify Kids برای کودکان و نوجوانان منتشر کرد

    کد خبر :635589

اسپاتیفای برنامه‌ای به نام Spotify Kids عرضه کرده که به کودکان امکان می‌دهد تا در فضایی شخصی‌سازی شده به موسیقی‌های مناسب سن خود گوش دهند.

 

اسپاتیفای در حال عرضه‌ی برنامه‌ای جدید با نام اسپاتیفای کیدز (Spotify Kids) است که فضایی امن برای کودکان ایجاد می‌کند تا بین آهنگ‌ها کاوش کرده و به آن‌ها گوش دهند.

 

اپلیکیشن مورد نظر که از دیروز در ایرلند عرضه‌ شده، ۶۰۰۰ آهنگ را شامل می‌شود که تمام آن‌ها توسط ویراستاران اسپاتیفای انتخاب شده‌اند. این برنامه را می‌توان برای دو بخش «کودک کوچک‌تر» و «کودک بزرگ‌تر» تنظیم کرد که هر کدام فهرست پخش مخصوص به خود را دارند.

 

ویراستاران اسپاتیفای بیش از آنکه به بد بودن زبان آهنگ توجه کنند، دقت خود را معطوف به این موضوع خواهند کرد که آیا آهنگ موردنظر مناسب برنامه‌ی جدید خواهد بود یا خیر. به‌عنوان‌ مثال اشاره به اسلحه و خشونت می‌تواند باعث رد صلاحیت آهنگ شود. انتخاب آهنگ براساس موقعیت منطقه‌ای نیز تغییر خواهد کرد؛ به‌این‌صورت که ویراستاران فهرست‌های پخش متفاوتی براساس محبوبیت در هر منطقه ایجاد خواهند کرد.

 

این برنامه به اشتراک اسپاتیفای پریمیوم فمیلی (Spotify Premium Family) نیاز دارد و هزینه‌ی آن در آمریکا ماهانه ۱۴/۹۹ دلار خواهد بود. اسپاتیفای کیدز فقط برای افرادی که حساب کاربری خریداری کرده‌اند قابل‌استفاده است؛ زیرا درون آن هیچ تبلیغاتی نمایش داده نمی‌شود. حساب هر کودک جزو یکی از ۶ حساب کاربری مجاز هر خانواده محسوب خواهد شد.

 

اسپاتیفای سیاست حفظ حریم خصوصی جداگانه‌ای ایجاد کرده که سازگار با هر دو قانون حفظ حریم خصوصی آمریکا برای کودکان یعنی GDPR و COPPA است. این برنامه اطلاعات مکانی را جمع‌آوری نمی‌کند و والدین می‌توانند هر زمان که بخواهند داده‌های مرتبط با حساب کودکشان را حذف کنند. اسپاتیفای فقط داده‌های مرتبط با آهنگ‌های در حال پخش و دلخواه کودک را ذخیره خواهد کرد. به این معنی که داده‌ها برای اهداف تبلیغاتی به افراد ثالث فروخته نشده و به اشتراک گذاشته نمی‌شوند. البته ممکن است اسپاتیفای این اطلاعات را برای اهداف دیگری در اختیار افراد ثالث قرار دهد؛ مانند اتصال حساب‌های کودکان به تلویزیون‌.

 

اسپاتیفای کیدز که هم برای اندروید و هم برای iOS موجود است، مانند نسخه‌ی اصلی اسپاتیفای عمل می‌کند؛ با این تفاوت که فضایی پر از پلی‌لیست‌های رنگارنگ مناسب کودکان دارد. بچه‌‌ها باید کاراکترهای کارتونی شناخته‌شده و تصاویر کارتونی که اسپاتیفای ساخته است را لمس کنند؛ یا اینکه به‌اندازه‌ی کافی بزرگ ‌شده باشند تا روی تصویر هنرمندانی که می‌شناسند ضربه بزنند. اگر کودکان به‌دنبال چیز خاصی باشند می‌توانند آن را جست‌وجو کنند؛ اگرچه نمی‌توانند به‌دنبال خواننده یا آلبوم خاصی بگردند. در انتخابی جذاب، کودکان می‌توانند یکی از ۱۲ آواتار هیولای دوست‌داشتنی را انتخاب کنند و پس‌ از آن رنگ‌بندی برنامه براساس آنچه آن‌ها انتخاب کرده‌اند، تغییر خواهد کرد.

 

اسپاتیفای عرضه‌ی اولیه‌ی این برنامه را به‌صورت بتا شروع و عنوان کرده است که با گذشت زمان، بازارهای بیشتری می‌توانند این برنامه را دریافت کنند. این شرکت می‌گوید که بیش از دو سال روی اسپاتیفای کیدز کار کرده و در این راه با کارشناسان محتوای کودکان مشورت کرده است. این برنامه برای کودکان بین ۳ تا ۱۰ سال در نظر گرفته‌ شده است.

 

اپلیکیشن جدید برای اسپاتیفای چند موفقیت بزرگ به‌همراه دارد. برای مثال، حساب کاربری Family برای والدینی که از قبل می‌خواستند حساب خود را بین یکدیگر به‌اشتراک بگذارند، باارزش‌تر خواهد شد. به‌علاوه، این اپلیکیشن راهکاری مناسب برای اولین ورود کودکان به اکوسیستم شرکت است.

 

به نظر می‌رسد که این برنامه توسط والدینی که قبلا مشترک اسپاتیفای بوده‌اند، بیشترین دانلود را خواهد داشت. اگر قصد دارید به کودکتان این اجازه را بدهید که از طریق اسپاتیفای به موسیقی متن فیلم‌های دیزنی گوش دهد، اسپاتیفای کیدز فضایی آسان‌تر، ساده‌تر و امن‌تر برای انجام این کار در اختیار آن‌ها خواهد گذاشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید