اسرائیل تایمز؛ مقصر انفجار کشتی اسرائیلی ارتش ایران است/ اسپکتیتور؛ ایران بایدن را شکست داده است/کانال سی‌ان‌ان؛ تأثیر شبه نظامیان بر روابط ایران و آمریکا زیاد نیست/رویترز؛ ممکن است ایران توافق با آژانس را کنار بگذارد

    کد خبر :788929

رسانه«بازتاب» در ادامه ارایه تحلیل‌ها کارشناسی از تحولات بین‌الملل؛ در رویه‌ای جدید در نظر دارد تا به‌صورت روزانه جدیدترین اخبار و رویدادهای مرتبط با ایران در رسانه‌های معتبر خارجی را تحت عنوان «بازتاب ایران» منتشر نماید.

مطلب زیر پنجمین شماره از «بازتاب ایران» است:

در 24 ساعت گذشته رسانه‌های معتبر خارجی در مورد ایران و مسائل مرتبط با آن به موضوعاتی چون انفجار کشتی اسرائیل در خلیج عمان، تهدید ایران به قطع همکاری با آژانس بین المللی انرژی هسته ای، تنش های ایران و دولت بایدن در خاورمیانه، موضوعات قابل‌تأملی که در ادامه به جزئیات بیشتری از آن‌ها اشاره‌شده است.

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه آنلاین اسرائیل تایمز، هفته‌نامه اسپکتیتور، کانال سی‌ان‌ان، خبرگزاری رویترز که با تأکید بر موضوعاتی چون انفجار کشتی اسرائیل در خلیج عمان، تهدید ایران به قطع همکاری با آژانس بین المللی انرژی هسته ای، تنش های ایران و دولت بایدن در خاورمیانه نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسرائیل تایمز؛ مقصر انفجار کشتی اسرائیلی ارتش ایران است

جمعه 8 اسفند یک کشتی اسرائیلی در خلیج عمان دچار آتش سوزی ناشی از انفجار شد. این کشتی پس از خروج از تنگه هرمز دچار حادثه شده است. بحث و گفتگو درباره دلایل وقوع حادثه و عامل آن ادامه دارد.

ازجمله رسانه‌هایی که به این گزارش پرداخته است روزنامه آنلاین اسرائیل تایمز است.

اسرائیل تایمز در مطلبی با تیتر « انفجار کشتی اسرائیل در خلیج عمان » در تحلیل حادثه انفجار کشتی اسرائیل نوشت.

شرکت اطلاعات دریایی می گوید: این انفجار به احتمال زیاد ناشی از فعالیت ارتش ایران بوده است.

در ادامه آمده است کشتی باری اسرائیلی که با پرچم “باهاما” در حرکت بوده است. پس از انفجار به بندر دوبی رفته است. از خدمه کشتی کسی آسیب ندیده است.

این رسانه این‌طور نتیجه می‌گیرد که ایران در اوج تنش های خود با دولت ترامپ، چنین انفجارهایی را انجام داده است.

اسپکتیتور؛ ایران بایدن را شکست داده است

دولت بایدن در اولین عملیات نظامی خود به بخش هایی از خاک سوریه حمله هوایی انجام داد. ادعا می شود این حملات به نیروهای تحت حمایت ایران صورت گرفته است. رسانه های غربی حملات سوریه را پاسخ حملات به نیروهای ایالات در عراق می دانند؛ این حملات را نیز از جانب نیروهای نیابتی ایران ذکر می کنند.

ازجمله رسانه‌هایی که به این مسئله پرداخته است هفته نامه اسپکتیتور است.

هفته نامه اسپکتیتور در مطلبی با تیتر « ایران قبلاً بایدن را شکست داده است» درباره رقابت ایران و آمریکا در منطقه نوشته است.

دولت بایدن در تلاش است تا در مذاکرات خود با ایران قوانینی را تعیین کند. اما اولین قانون خاورمیانه این است که هیچ قانونی وجود ندارد. در خاورمیانه فقط موازنه قدرت و تهدید وجود دارد.

این رسانه این‌طور نتیجه می‌گیرد که ایران همانطور که قبلاً آمریکا را در عراق شکست داده است، در سوریه نیز شکست خواهد داد.

کانال سی‌ان‌ان؛ تأثیر شبه نظامیان بر روابط ایران و آمریکا زیاد نیست

دولت بایدن در اولین عملیات نظامی خود به بخش هایی از خاک سوریه حمله هوایی انجام داد. ادعا می شود این حملات به نیروهای تحت حمایت ایران صورت گرفته است. رسانه های غربی حملات سوریه را پاسخ حملات به نیروهای ایالات در عراق می دانند؛ این حملات را نیز از جانب نیروهای نیابتی ایران ذکر می کنند. این رسانه ها نگاه های متفاوتی در این زمینه داشته اند.

ازجمله رسانه‌هایی که به این گزارش پرداخته است کانال کانال سی‌ان‌ان است.

کانال سی‌ان‌ان در مطلبی با تیتر « پیام بایدن برای ایران» درباره حمله ایالات هوایی ایالات متحده به مناطقی در سوریه نوشت.

در تلاش طولانی مدت برای دیدن این که بین ایران و آمریکا اول کدام یک اول چشمک می‌زند. موضوع شبه نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه قرار نیست تغییر زیادی ایجاد کند.

تنها قرار است یادآوری کند ممکن است لازم باشد سرانجام چشم‌هایشان را ببندند.

این رسانه نتیجه می‌گیرد که حملات روز پنج شنبه در مرزهای عراق و سوریه تهدیدی وجودی برای دیپلماسی با ایران نیست.

رویترز؛ ممکن است ایران توافق با آژانس را کنار بگذارد

در چند روز گذشته اخباری مبنی بر تلاش ایالات متحده برای تصویب قطعنامه ای توبیخی برای فشار بر این منتشر شد.

ازجمله رسانه‌هایی که به این گزارش پرداخته است خبرگزاری رویترز است.

خبرگزاری رویترز در مطلبی با تیتر « ایران تهدید می کند، درصورت فشار ایالات متحده به توافق با آژانس بین المللی انرژی هسته ای پایان می دهد» درباره توافق هسته ای ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای نوشت.

ایران در هفته گذشته برخی اقدامات خود در راستای توافق هسته ای سال 2015 را متوقف کرد. نظارت های آژانس بین المللی انرژی هسته ای بخشی از آن بود.

ایران با آژانس به توافق رسید که اطلاعات ضبط شده را بعد از سه ماه در اختیار آژانس قرار دهد.

این خبرگزاری این‌طور نتیجه می‌گیرد که تلاش آمریکا در شورای حکام برای فشار بر ایران و همراهی آژانس در این مسیر، ایران را وادار می کند توافق با آژانس را کنار گذارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید