از کجا بفهمیم تاچ شکسته یا ال سی دی

  • آرشیو
  • چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ۹:۰۵
    کد خبر :755494

شکستن صفحه‌ی گوشی اتفاق ناخوشایندی است که هر کسی ممکن است با آن روبرو شده باشد. اما اگر تا به حال صفحه‌ی تاچ ال سی دی موبایل شما نشکسته، به این معناست که شما توانسته‌اید مراقبت خوبی از گوشی‌تان داشته باشید. اما یک نکته مهم که باید به آن توجه کرد، این است که پس از این اتفاق ما باید متوجه شویم تاچ موبایل‌مان شکسته یا ال سی دی آن دچار شکستگی شده است. اگر تاکنون فکر می‌کردید این دو قطعه یکی هستند باید بگوییم شما در اشتباه بودید و لازم است حتما این مطلب را بخوانید. ما در این مطلب قصد داریم ضمن توضیح مختصری درباره‌ی تاچ و ال سی دی به این نکته بپردازیم که آیا می‌توان تاچ ال سی دی اورجینال سامسونگ و یا تاچ ال سی دی هواوی را جداگانه تعویض کرد یا خیر؟

صفحه‌ی موبایل از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است؟

در ابتدا لازم است شما را با قسمت‌های تشکیل دهنده‌ی صفحه‌ی تاچ ال سی دی موبایل آشنا کنیم. این صفحه در واقع از چهار قسمت تشکیل شده است.

• شیشه یا گلس جلویی glass panel که حفاظت از گوشی و عملکرد آن را بر عهده دارد.

این قسمت بسیار نازک است و اگر بشکند به تکه‌های کوچک تبدیل شده و صفحه نقشی مانند تار عنکبوت پیدا می‌کند.

• تاچ اسکرین گوشی یا همان صفحه‌ی تاچ که لایه نازک و شفافی است و بین ال سی دی و گلس گوشی قرار می‌گیرد. تاچ در

واقع همان قسمتی است که می‌تواند عملیات کلیک، زوم و یا انتخاب کردن را با لمس کردن شما انجام دهد و به گرمای دست و فشار حساس است.

• ال سی دی نیز قطعه‌ای است که کیفیت‌بخشی به صفحه نمایش را بر عهده داشته و هنگام دیدن گوشی مشاهده می‌شود.

• صفحه‌ی نور پس زمینه و قاب تاچ اسکرین

اکنون این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا به راحتی متوجه شوید کدام قسمت از گوشی شما دچار آسیب شده است.

نشانه‌های شکستن تاچ و ال سی دی

اگر صفحه‌ی شیشه‌ای یا گلس گوشی شما بشکند، می‌توانید کمی خوشحال باشید. زیرا لایه‌های زیرین آسیبی ندیده و شما می‌توانید با یک شکست شبیه به تارعنکبوت باز هم از گوشی‌تان استفاده نمایید. البته به سختی!

اما اگر صفحه‌ی تاچ ال سی دی موبایل شکسته باشد، اغلب با نشانه‌هایی مانند سیاه شدن بخشی از صفحه گوشی و ایجاد نوارهای سیاه و سفید روبرو می‌شوید. در این صورت کار چندان زیادی از گوشی بر نخواهد آمد و لازم است صفحه‌ی ال سی دی را تعویض نمایید.

همچنین ممکن است در اثر فشار و یا دمای بیش از حد روی صفحه گوشی خود لکه‌های رنگی بنفش و یا زرد را مشاهده کنید که ممکن است در کارکرد ظاهری آن تغییری ایجاد ننماید؛ اما کیفیت کار گوشی را پایین خواهد آورد و طبیعتا لازم است که در این صورت نیز نسبت به تعویض آن اقدام کنید. این نشانه‌های بارز به شما خواهد گفت که الان برای تعویض کدام بخش باید هزینه کنید.

تغییر ساختار تاچ ال سی دی موبایل نسبت به گذشته

اما یک نکته مهم در مورد تاچ ال سی دی موبایل وجود دارد. در ساختار تولید تاچ و ال‌سی‌دی‌های جدید تغییرات عمده‌ای نسبت به گوشی‌های قدیمی‌تر صورت گرفته است. در برخی از موبایل‌ها آن هم در برند‌های مختلف، تاچ و ال سی دی به یکدیگر چسبیده‌اند و نمی‌توان آن‌ها را به راحتی از یکدیگر جدا کرد و قطعه‌ی شکسته شده را تعویض نمود. در این حالت بهتر است برای جلوگیری از ایجاد آسیب بیشتر برای سایر قسمت‌ها، شما اقدام به تعویض تاچ ال سی دی موبایل به طور کامل نمایید.

ما در ادامه این مطلب قصد داریم درباره تاچ ال سی دی سامسونگ و تاچ ال سی دی برند هواوی که در واقع دو برند پر فروش گوشی موبایل در ایران به شمار می‌آیند، نکاتی را با شما در میان بگذاریم.

طبق مطالبی که پیشتر ذکر کردیم ساختار تاچ ال سی دی سامسونگ و تاچ ال سی دی هواوی از تکنولوژی درون‌سلولی و برون‌سلولی برخوردار است و عملکرد گوشی به این طریق انجام می شود. در انواع گوشی‌های هواوی و سامسونگ که امروزه در بازار موجود است تاچ و ال سی دی به یکدیگر چسبیده‌اند و بدون داشتن ماشین‌آلات حرفه‌ای نمی‌توان آن‌ها را از یکدیگر جدا کرد. بنابراین اگر این عملیات جداسازی به صورت دستی صورت پذیرد بی شک به تاچ ال سی دی سامسونگ و یا تاچ ال سی دی هواوی آسیب رسانده و آن‌وقت هزینه‌های بیشتری را بر دوش شما قرار خواهد داد. بنابراین بهتر است از یک تعمیرکار مجاز و حرفه‌ای بخواهید کل آن را برای شما تعویض نماید.

تشخیص تاچ و ال سی دی موبایل درجه یک از فیک

در حال حاضر در بازار قطعات تاچ و ال سی دی موبایل در مدل‌های اورجینال، فیک و نامرغوب یافت می‌شود.

تاچ ال سی دی موبایل نوع A : این نوع تاچ ال سی دی موبایل کاملا اصلی و اورجینال بوده و دقیقا عملکردی مانند تاچ و ال سی دی صفحه اصلی گوشی قبلی‌تان خواهد داشت.

تاچ و ال سی دی‌های فیک و کپی: کارکرد این تاچ و ال سی دی‌ها بسیار ضعیف بوده و به دلیل نامرغوب بودنشان بیشتر از سه ماه کارایی نداشته و دوباره دچار مشکل و تغییر شده و یا هنگامی که شما با گوشی کار می‌کنید بیش از حد داغ خواهند شد، که همین موضوع می‌تواند به سایر قسمت‌های گوشی شما به خصوص باتری آسیب‌هایی جدی وارد نماید.

بنابراین بهتر است برای خرید قطعاتی مانند تاچ ال سی دی موبایل یا از فروشندگان معتبر و مورداعتماد کمک بگیرید و یا گوشی موبایل خود را برای تعمیر به تعمیرکاران مجاز و متخصص بسپارید.

تشخیص شکستگی تاچ و ال سی دی موبایل به کمک امداد موبایل

فروشگاه آنلاین امداد موبایل emdadmobile.net فعالیت خود را از سال 1397 آغاز کرده و در حوزه‎ی فروش قطعات موبایل فعالیت دارد. شما می‌توانید هر آن‌چه که در حوزه‌ی گوشی موبایل و یا تبلت مانند باتری، تاچ ال سی دی موبایل، درب و قاب گوشی و… در برندهای مختلف نیاز دارید را در این فروشگاه اینترنتی بیابید. همچنین فروشگاه اینترنتی امداد موبایل لوازم جانبی مختلف مانند شارژر، کارت حافظه، هندزفری و پاوربانک و… را با برندهای مختلف در اختیار مشتریان قرار داده است. شما هر آن‌چه که نیاز دارید را می‌توانید در این فروشگاه بیابید، مقایسه کنید، سفارش دهید و به راحتی تحویل بگیرید.

فروشگاه تخصصی امداد موبایل، علاوه بر خرید تاچ ال سی دی، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که از آموزش تصویری تعویض قطعه بهره ببرید و خودتان تعمیرکار موبایل خودتان باشید. علاوه بر این، کارشناسان متخصص این مجموعه در بخش تعمیرات به شما کمک می‌کنند مشکل شکستگی را به طور دقیق ارزیابی کنید و از پرداخت هزینه‌های اضافی در امان بمانید.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ..... گفت:

    سلام وقتتون بخیر گوشی من j 5 پرایمه روی صفحه اش چندتا خط افتاده ولی نه سیاه و سفید شده داره کار میکنه. من یادم رفته که این گلس داره یا نه اصلا مشخص نمیکنه که گلس داره.امکان داره ال سی دی باشه؟
    اگه گلس نداشت و روی این شکستی گلس بزارم بدتر میشع؟

دیدگاهتان را بنویسید