اسد: عامل اصلی بحران در قره باغ اردوغان است

    کد خبر :751367

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه محرک و عامل اصلی درگیری‌های اخیر در قره باغ است.

اسد در ادامه گفت: اجازه بدهید صریح و بی پرده بگویم اردوغان از تروریست ها در سوریه حمایت کرده و از تروریست ها در لیبی حمایت می‌کند و اکنون عامل و محرک اصلی درگیری‌های جدید در قره باغ میان ارمنستان و آذربایجان است.

وی در ادامه افزود: می‌توانیم این نکته را ثابت کنیم که ترکیه در حال اعزام تروریست‌ها از سوریه به قره باغ است. ما به روشنی می‌توانیم این موضوع را ثابت کنیم. ما سند داریم. ترکیه در سوریه از تروریست‌هایی استفاده کرد که از کشورهای مختلف به منطقه آمده بودند. ترکیه از همین روش در لیبی استفاده کرد و تروریست‌های حاضر در سوریه را به لیبی فرستاد. اکنون ترکیه از همین روش در قره باغ استفاده می‌کند و همانطور که گفتم این ترکیه بود که بحران قره باغ را آغاز کرد، آنها (ترکیه) عامل محرک این بحران بودند. ترکیه در پی بدست آوردن منافع است و از یک روش در کشورهای مختلف استفاده می‌کند.

اسد با اشاره به اقدامات رئیس جمهور ترکیه گفت: اقدامات اردوغان رفتار اخوان المسلمین را منعکس می‌کند زیرا او بویژه بعد از مشخص شدن رابطه اش با داعش در سوریه، تلاش می‌کند تا برای منحرف کردن افکار عمومی ترکیه در نقاط مختلف جهان آتش جنگ را روشن کند.

به گزارش مهر، رئیس جمهور سوریه با اشاره به قاچاق نفت این کشور نیز گفت: داعش نفت سوریه را از طریق ترکیه و با چتر حمایتی نیروی هوایی آمریکا به فروش می‌رساند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید