استاندار تهران تأکید کرد

اختصاص ۵۰ درصد وقت شبکه ۵ به استان تهران

    کد خبر :567643

استاندار تهران از اختصاص ۵۰ درصدی وقت شبکه ۵ به استان تهران تا زمان تأسیس شبکه استانی تهران خبر داد.

انوشیروان محسنی‌بندپی در حاشیه برگزاری چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران و در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه مشکلات و معضلات چهار شهرستان اسلامشهر، ری، پردیس و شمیرانات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راه‌حل‌های این مشکلات نیز مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال رونق تولید قرار گرفتیم و جهت فعال‌سازی شهرک‌های صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران که محدودیت برای گسترش و احداث صنایع جدید وجود دارد با انجام کار کارشناسی مقرر شد این موضوع مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: کمربندی اسلامشهر به رباط‌کریم و همچنین بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر یکی از مشکلات این شهرستان بود که با توجه به اینکه این دو پروژه از مصوبات سفر ریاست جمهوری بود، مقرر شد نسبت به تسریع روند اجرای پروژه اقدام شود و تأمین اعتبارات آن با توجه به مصوبه سفر ریاست جمهوری باید به صورت صددرصدی تخصیص پیدا کند.

استاندار تهران با اشاره به روند اجرای پروژه مترو تهران-اسلامشهر گفت: برای این پروژه زحمات زیادی توسط شهرداری اسلامشهر و فرمانداری کشیده شده است و خط اعتباری در اعتبارات ملی برای این پروژه اختصاص پیدا کرده و در این جلسه مقرر شد جهت تسریع در تکمیل و اجرای این پروژه از طریق فاینانس نیز تأمین اعتبار برای این پروژه انجام شود تا هر چه زودتر تکمیل شود.

وی ادامه داد: در خصوص مشکلات شهرستان ری نیز بیشتر مشکلات در حوزه محیط زیستی و تصفیه پساب‌ها و مجموعه آرادکوه بود که مصوب شد مطالعات جامعی انجام شود و نسبت به احداث تصفیه‌خانه‌های جدید جهت تصفیه فاضلاب‌ها و بهره‌گیری از آن‌ها برای آبیاری فضای سبز اقدام شود. همچنین بحث بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان ری مورد تأکید قرار گرفت و مصوب شد با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی در این زمینه فعالیت بهتری انجام شود.

به گزارش ایسنا، استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مصوبه شورای امنیت ملی تأکید کرد: استان تهران تنها استانی است که شبکه استانی ندارد لذا مقرر شده تا زمان تأسیس شبکه استانی، ۵۰ درصد وقت شبکه ۵ به استان تهران اختصاص پیدا کند. مقرر بود در ابتدا این شبکه به عنوان شبکه استانی تهران باشد اما بعداً این شبکه ملی شد و به این ترتیب تهران تنها استانی است که شبکه استانی ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید