احتمال توافق با آمریکا بدون وجود روسیه؟

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۵:۴۵
    کد خبر :895241

یکی از مقامات ارشد آمریکایی اعلام کرد که کرملین یک هفته بیشتر برای پس گیری درخواست خود برای ضمانت نامه کتبی، فرصت ندارد، تضمین‌های این چنینی می‌تواند موجب تضعیف مجموعه‌ای از تحریم‌های غرب بر ضد روسیه باشد.

«بازتاب»؛ مهدیه سادات موسوی_  طبق اعلام این مقام ارشد؛ واشنگتن مذاکره ای در خصوص معافیت‌های تحریم‌های مربوط به اوکراین علیه روسیه برای نجات برجام انجام نخواهد داد و چنانچه کرملین از خواسته های دقیقه نودی خود عقب ننشینید، واشنگتن تلاش خود را برای حصول توافقی جایگزین بدون وجود روسیه انجام خواهدداد.

به نوشته وال استریت ژورنال، این مقام ارشد آمریکایی گفته است: با توجه به توافق هسته‌ای 2015 که رسماً به عنوان برنامه جامع اقدام مشترک یا همان برجام شناخته می‌شود،من فضایی برای بحث درمورد مسایلی فراتر از برجام نمی‌بینم و با قطعیت می توان گفت جایی برای صدور معافیت‌های فراتر از برجام وجود ندارد. .

به نظر این مقام مسئول توافق بین ایران و ایالات متحده«در دسترس» است، به اعتقاد وی دلیل توقف مذاکرات روز جمعه در وین تنها چند موضوع بود، از نظر این مقام «جدی‌ترین مانع برای دستیابی به توافق» با ایران درخواست های روسیه است.

به گفته مقامات اروپایی، روسیه قرار است ظرف چند روز آینده به خواسته های دقیق خود در زمینه تضمین پاسخ دهد، در صورت فشار روسیه بر روی خواسته های تضمینی خود یا “در شرایطی که هفته آینده”روسیه پاسخی ندهد، واشنگتن باید خیلی زود یک راه جایگزین را انتخاب کند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. رضا گفت:

    لابد مستقیما با مردم ایران وارد مذاکره وتوافق خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید