«اجنه» به پردیس ملت می‌آیند/ امروز خون به پا می‌شود

    کد خبر :684269

فیلم سینمایی «پوست» در آخرین سانس سینمای رسانه‌ها به نمایش در می‌آید، فیلمی به زبان ترکی که در آن داستان‌هایی درباره جادو جن روایت می‌شود.

در نهمین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و در سینمای رسانه، سه فیلم سینمایی «خون شد»، «دشمنان» و «پوست به همراه فیلم‌های مستند و کوتاه «خط باریک قرمز» و «کوچه» به نمایش در می‌آید.

 

* خون شد؛ روایت مرد چاقو به دست

«خون شد» ساخته مسعود کیمیایی کارگردان پیشکسوت سینما به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی است. کیمیایی از داوری فیلمش در بخش کارگردانی جشنواره فیلم فجر انصراف داد و همین موضوع، شب گذشته انتقاد شهاب حسینی را در پی داشت.

سعید آقاخانی، نسرین مقانلو، سیامک انصاری، لیلا زارع، سیامک صفری و هومن برق‌نورد در آن بازی می‌کنند.

این فیلم درباره مردی به نام «فیضی» (با بازی آقاخانی) است که برمی‌گردد و می‌بیند خانه‌اش فروپاشیده و دست به کار می‌شود تا چراغ اتاق‌های خانه را روشن کند. او در این راه مجبور است با کلی آدم دربیفتد و خون بریزد و خون بدهد.

«خون شد» در نوبت اول (ساعت ۱۳:۳۰) در سینمای اهالی رسانه به نمایش درمی‌آید.

 

* دشمنان؛ درامی روانشناختی

«دشمنان» اولین ساخته علی درخشنده و تهیه‌کنندگی مجید برزگر است.

رویا افشار، ندا جبرائیلی، مسعود دلخواه، قربان نجفی و علی بی‌غم در این فیلم بازی کرده‌اند.

در خلاصه داستان «دشمنان» آمده است: «آدم فکر می‌کنه هر چی سن­ و سالش بالاتر میره قوی­تر میشه اما نه، ما هر روز حساس‌تر می‌شیم؛ حتی بیشتر از وقتی که جوان بودیم تنهایی و غم و شادمانی رو حس می‌کنیم با یه فرق کوچیک، می‌دونی که منظورم چیه؟ و هر دو سکوت کردند.»

دشمنان با مضمونی اجتماعی روایت تنهایی انسان‌‌ها و حریم خصوصی‌‌شان را به نمایش می‌‌گذارد. این فیلم داستان خانواده‌‌ای را روایت می‌‌کند که با وجود خانواده بودن یکدیگر را نمی‌‌شناسند. اهل خانه فقط یکدیگر را تحمل می‌‌کنند. شخصیت زهره (با بازی رؤیا افشار) زنی را به تصویر می‌‌کشد که تلاش دارد تمام رویدادهای تلخ را سر و سامان دهد اما وقتی سرخورده، شکست می‌‌خورد قصد دارد به این زندگی پایان دهد.

این فیلم در نوبت دوم (ساعت ۱۶:۳۰) در پردیس ملت روی پرده می‌رود.

 

* پوست؛ افسانه‌ای با حضور اجنّه

«پوست» به کارگردانی و نویسندگی بهمن ارک و بهرام ارک و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح، همانند «آتابای» به زبان ترکی ساخته شده است. این فیلم داستانی عاشقانه و افسانه‌ای در یک روستاست که توسط عاشیق در قهوه‌خانه روایت می‌شود. «پوست» فضای عاشقانه و در عین حال ترسناکی دارد و در آن جن‌ها نیز تصویر شده‌اند.

برادران ارک پیش‌تر فیلم کوتاه «حیوان» را ساخته‌اند که جوایز زیادی به دست آورده و فضای فیلم «پوست» شباهت بسیاری به آن دارد. پوست در بخش نگاه نو و سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

جواد قامتی، فاطمه مسعودی‌فر، محمود نظرعلیان، ناصر هاشمی و هادی افتخارزاده در «پوست» بازی کرده‌اند. این فیلم در نوبت سوم (ساعت ۱۹:۳۰) در پردیس سینمایی ملت برای اصحاب رسانه به نمایش درمی‌آید.

فیلم مستند-داستانی «خط باریک قرمز» ساخته فرزاد خوشدست (با موضوع تئاتر بازی‌کردن نوجوان بزهکار) و فیلم کوتاه «کوچه» ساخته محمدرضا مصباح (با فیلمنامه برادران ارک) نیز ساعت ۲۲:۳۰ روی پرده می‌رود.

 

منبع :فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید