آیا ورزش صورت می‌تواند به جوان ماندن کمک کند؟

    کد خبر :706796

با توجه به نتایج بدست آمده از آزمایش تمرینات منظم صورت در خانم‌ها بعد از ۲۰ هفته، مشخص شد ورزش صورت باعث می شود تا افراد سه سال جوان‌تر به نظر برسند. اما نکته اصلی اسن است که آیا این روش برای همه می تواند مفید باشد؟

اگر ورزش برای سلامت و عضلات قلب شما مناسب است، آیا می‌تواند برای صورت تان نیز مفید باشد؟ بله، برخی محققان می‌گویند تمرینات منظم صورت ممکن است ماهیچه‌های زیر پوست را تقویت کند و موجب سفت شدن گونه‌ها شود. نتیجه این امر می‌تواند به جوان‌تر تر ماندن ظاهر کمک کند.

دکتر مراد عالم، معاون رئیس و متخصص پوست و مو در دانشکده پزشکی دانشگاه فاینبرگ و نویسنده اصلی این تحقیق می‌گوید: “اکنون شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ورزش‌های صورت ممکن است ظاهر صورت را بهبود بخشد و برخی از علائم مشهود پیری را کاهش دهد. ”

محققان ادعا میکنند این بدان معنی است که روی تردمیل بروید یا عضو کلاس‌های کیک بوکس شوید تا خطوط خنده، چین و چروک روی پیشانی و اطراف چشم خود را پنهان کنید.

درعوض، کافی است کمی یوگا صورت انجام دهید.

در بیست هفته ۳ سال جوان‌تر شوید!

هیچ گونه حرکت “سگ سر پایین” برای ایجاد گونه‌های سفت یا “سلام بر خورشید” برای برطرف کردن چین و چروک‌های صورت در این تحقیق وجود ندارد.

در عوض حرکاتی نظیر “ماساژ خط خنده” یا “لیفت گونه” در این پژوهش انجام شدند.

تمریناتی برای عضلات صورت مفید هستند که به طور یکسان مانند تکنیک و تمرین‌های عضلانی بدن باعث تقویت عضله یا چهارسر می‌شوند.

هرچه ماهیچه‌های صورت قوی‌تر می‌شوند، حجم شان افزایش و فضای بیشتری را درست زیر پوست صورت اشغال می‌کنند.

عضلات قوی همچنین به نگه داشتن چربی کمک می‌کنند، و از ریزش آن‌ها و افتادگی پوست جلوگیری می‌کنند که معمولاً با پیری صورت همراه است.

در حالی که تمرین‌های صورت چیز جدیدی نیستند، نویسندگان مطالعه می‌گویند این اولین نگاه علمی در مورد تأثیر تمرینات یوگا صورت در بهبود ظاهر و کاهش علائم پیری است.

برای این گزارش، محققان طی یک دوره ۵ ماهه ۲۷ زن در سنین ۴۰ تا ۶۵ سال را مورد بررسی قرار دادند. در نهایت ۱۶ نفر از شرکت کنندگان تا پایان مطالعه همکاری کردند.

به گزارش فرارو،در ابتدای مطالعه، هر زن در دو جلسه تمرینی ۹۰ دقیقه‌ای با یک مربی یوگا تمرینات را انجام می‌داد. این جلسات برای آموزش هر شرکت کننده و انجام تمرینات خاص طراحی شده بود تا شیوه درست ورزش را فرا بگیرند و در بین شرکت کنندگان دیگر تمرین کنند.

پس از آموزش، آن‌ها برای ادامه برنامه به تنهایی ورزش‌ها را انجام دادند.

در هشت هفته اول، شرکت کنندگان هر روز یوگای صورت خود را انجام می‌دادند. برای ۱۲ هفته پایانی، انجام تمرینات را به روال یک روز در میان تغییر دادند.

تصاویر شرکت کنندگان در مطالعه در سه بازه زمانی: ابتدا تمرینات، هفته هشتم و هفته ۲۰ مقایسه شد.

دو متخصص پوست این تصاویر را مورد بررسی قرار دادند، از مقیاس استاندارد پیری صورت استفاده کرده و سن چهره هر یک از شرکت کنندگان را در ۱۹ رده طبقه بندی و ارزیابی کردند.

میانگین سنی شرکت کنندگان که در ابتدای این آزمایش توسط متخصصان پوست تعیین شده بود، ۵۰.۸ سال بود. تا هفته هشتم، میانگین سن از روی تصاویر به ۴۹.۶ رسید. دوازده هفته بعد، در هفته بیستم، پزشکان میانگین سنی شرکت کنندگان را ۴۸.۱ سال، تقریباً ۳ سال جوان‌تر از شروع مطالعه عنوان کردند.

محققین این مطالعه اضافه کردند که حتی وقتی بعد از طی هشت هفته، انجام تمرینات را به یک روز درمیان کاهش داده اند، همچنان شاهد پیشرفت در روند بهبود و کاهش چین و چروک‌ها بوده اند.

ورزش صورت جایگزینی برای بوتاکس و عمل زیبایی

این تیم تحقیقاتی به همراه یکی از اعضای تیم Happy Face Yoga یک برنامه ورزشی صورت ایجاد کردند.

شرکت کنندگان در این آزمایش هر کدام ۳۲ تمرین متمایز انجام دادند و هر کدام به مدت یک دقیقه.

این مطالعه به بررسی اثر تجمیعی همه این تمرینات در ظاهر صورت می‌پردازد. تمرینات به صورت جداگانه مورد مطالعه قرار نگرفتند، بنابراین، کاملا مشخص نیست که کدام تمرین‌ها سودمند‌تر بودند.

علاوه بر این مشخص نیست که کدام تمرینات برای بهبود ظاهر چهره مفید هستند و کدام یک از این موارد تاثیر کمتری داشته. شاید وقتی که بدانیم که کدام تمرینات مفید تریند، ورزش‌های کمتری را توصیه کنیم که یادگیری و انجام این کار‌ها را ساده‌تر کند.

اگر می‌خواهید چند سال جوان‌تر به نظر برسید، برنامه ورزش صورت خود را طارحی کنید. برای اینکار می‌توانید با یک معلم یوگای صورت مشورت کنید، یا می‌توانید استراتژی خود را ایجاد کنید.

البته در صورتی که به صورت انفرادی تمرینات طراحی شده توسط خودتان را انجام دهید، ممکن است شاهد نتایج مثبت مانند شرکت کنندگان این مطالعه نباشید.

احتمالا فقط با مطالعه توضیحات یا دیدن یک یا دو عکس از تمرینات برای انجام صحیح آن‌ها دشوار باشد؛ بنابراین اگر قصد دارید آن‌ها را یاد بگیرند، شاید بهتر باشد ویدئو‌های آموزشی را تهیه کنید و یا در دوره‌های آنلاین یوگا صورت ثبت نام کنید.


دکتر لاریسا گسکین، فوق تخصص پوست و مو در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک، می‌گوید باید انتظارات واقع بینانه‌ای برای دریافت نتایج تمرینات صورت داشته باشید.

اخیراً تمرینات صورت به عنوان یک تکنیک جلوگیری از پیری متداول شده است. در حالی که تمرینات صورت مضر نیستند، احتمالاً می‌توانند سرعت ظهور علائم پیری را محدود کنند، و افراد نباید انتظار داشته باشند که شاهد یک تغییر بزرگ در این فرایند باشند.

گسکین اضافه می‌کند، مزایای ورزش صورت برای جلوگیری از ظهور زودرس علائم تنها با ترکیبی از گزینه‌های دیگر مانند استفاده از “فیلر‌ها و سایر مداخلات بهداشتی آرایشی غیر تهاجمی یا نیمه تهاجمی” حاصل می‌شود.

گسکین می‌گوید: “ترکیب تمرینات صورت با سایر روش‌ها به احتمال زیاد دستیابی به بهترین نتیجه را برای فرد به ارمغان می‌آورد. “

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید