آیا سعید جلیلی یا رستم قاسمی برای استیضاح زنگنه به نمایندگان خط می‌دهند؟

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۲۱
    کد خبر :556143

دو تن از نمایندگان حامی استیضاح زنگنه ادعای خط گرفتن از خارج مجلس را تکذیب کردند و می گویند: نمایندگان می دانند مسائل اصلی کشور چیست.

جمعی از نمایندگان با این توجیه که بیژن نامدار زنگنه کاری برای فروش نفت انجام نمی دهد و تعلل در حوزه دور زدن تحریم ها به زیان کشور تمام شده است، طرح استیضاح وزیر نفت را تدوین کردند و اصرار دارند تا اعلام وصول شود.

غلامعلی جعفرزاده نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی اما دست به یک افشاگری مهم از پشت پرده استیضاح زد و گفت: ادبیات و توجیهات نمایندگان مخالف وزیر نفت در جاهایی بیرون از مجلس تدوین می‌شود. یکی از مقامات دولت احمدی‌نژاد گزارشی تهیه کرده با این محوریت که گره فروش نفت کشور نه تحریم بلکه بسته شدن راه‌های دور زدن تحریم توسط آقای زنگنه است. او این گزارش را در جلسات عالی کشور به شکل جدی و با اصرار بر لزوم برکناری وزیر نفت مطرح کرده و تأکید داشته که در همین شرایط می‌توان روزی دو میلیون بشکه نفت را براحتی فروخت».

برخی منظور جعفرزاده را به سعید جلیلی یا رستم قاسمی از مقامات دولت احمدی نژاد منتسب می کردند اما دو عضو فراکسیون نمایندگان ولایی صحت این سخنان را زیر سئوال بردند و تکذیب کردند.

سیدمحمدجواد ابطحی از طراحان استیضاح وزیر نفت در گفتگو با نامه نیوز ضمن رد ادعاهای نایب رئیس فراکسیون مستقلین، یادآور شد: پیگیری استیضاح وزیر نفت از خارج مجلس نیست بلکه از داخل و با نظر جمعی از نمایندگان دنبال می شود و آقای مجید ناصری نژاد آن را پیگیری می کند.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس و عضو جبهه پایداری درباره اینکه آیا سعید جلیلی گزارش علیه زنگنه تهیه کرده و خواستار استیضاح اوست؟ گفت: خیر، چنین خبری صحت ندارد، تهمت آشکار است و تکذیب می شود.

همچنین جبار کوچکی نژاد گفت: آقایانی در یک مقطع از عملکرد دولت دفاع می کنند و در مقطع دیگر وقتی بین مردم می روند برعکس سخن می گویند و ناکارآمدی دولت را مطرح می کنند، دچار چندگانگی و به هم ریختگی شده اند. بهتر است این افراد به صحبت های خودشان رجوع کنند که یک روزی از دولت دفاع می کنند و روز دیگر آن را ناکارآمد می خوانند.

وی افزود: نمایندگان خواهان استیضاح وزیر نفت حرف های درست و حسابی دارند. ما اولین مرتبه نیست که تحریم می شویم اما در گذشته توانستیم از راه های مختلف جبران کنیم. دولتمردان سابق و بازرگانان ما در این حوزه تجربه دارند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس درباره تأثیرپذیری طراحان استیضاح زنگنه از رستم قاسمی وزیر نفت دولت احمدی نژاد یادآور شد: خیر این طور نیست. یک نماینده مجلس دائم گزارش های کل کشور را مدام می گیرد و می دانند مسائل اصلی کشور چیست بنابراین دلیلی ندارد که دیگران به نمایندگان مجلس خط بدهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید