آیا تسلا در آستانه ورشکستگی است ؟

  • خودرو
  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۷ ۱۶:۵۰
    کد خبر :252067

گروهی از سهامداران تسلا که نسبت به برخی اقدامات خودسرانه و تندروی ایلان ماسک معترضند از این شرکت شکایت کردند . این شکایت بیش از هر چیز به انرژی خورشیدی مرتبط است .

به گزارش بازتاب به نقل از سی ان ان ، روز گذشته یک دادگاه آمریکا به نفع سهامداران تسلا رای داد تا به طور قانونی از مدیرعامل ین شرکت، ایلان ماسک شکایت کنند.

به این ترتیب آنها اجازه دارند که در برابر مدیرعامل تسلا ؛ ایلان ماسک و هیئت مدیرع این شرکت طرح دعوی کنند. اما ماجرا از چه قرار است ؟ این شکایت ادعا می کند که ماسک از مرزهای خود در حوزه خودروهای الکتریک فراتر رفته و بدون هم نظری با هیئت مدیره به سمت توسعه شهر خورشیدی و خدمات انرژی خورشیدی رفته است .

طبق قانون ایالات متحده، سران شرکتهای سهامی عام باید در بهترین منافع خود مطابق نظر سهامداران عمل کنند این در حالیست که سهامداران ادعا می کنند که تسلا با خرید 2.6 میلیارد دلاری پروزه شهر خورشیدی به طور نقدی، این قانون را نقض کرده است.

این شکایت ماسک را متهم به سوء استفاده از ” اختیاراتش بر منابع مالی شرکت ” می کند.تیم حقوقی ماسک استدلال می کند که شکایت اصلی نمی تواند ثابت کند که ماسک منافع شرکت را با پروژه شهر خورشیدی ادغام کرده است .

اما حکم روز چهارشنبه که توسط یک قاضی با تمایلات حمایت از سهامداران صادر شده، رنگ و بویی دیگر دارد . تسلا در بیانیه ای در خصوص این وقایع گفت که “با تصمیم دادگاه موافقت نمی کند و اقدامات بعدی را برای اعتراض انجام خواهد داد.”

توسعه در تسلا به یک رکورد افسانه ای تبدیل شده اما سرمایه گذاران نسبت به بلندپروازی های ماسک نگرانند. سهام این شرکت طی پنج روز گذشته و پس از آغاز منازعات تقریبا 19 درصد کاهش یافته است.با این حال،ماسک نیز با این نوع اتفاقات غریبه نیست ، چرا که این شرکت تقریبا در سال 2008 ورشکسته شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید