آیا افسردگی لزوما به وسواس می‌انجامد؟

    کد خبر :624688

امیرحسین جلالی ندوشن، عضو هیئت علمی گروه روان‌پزشکی و مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این سوال که این تصور که افسردگی به وسواس می‌انجامد؟ گفت: افسردگی و وسواس همراهی زیادی با هم دارند، ولی این تصور که افسرگی باعث وسواس و یا وسواس باعث افسردگی شود زیاد درست نیست.

 

جلالی در ادامه بیان کرد: در حقیقت وسواس به میزان خیلی خیلی بالایی با افسردگی همراهی دارد و ممکن است علائم وسواسی مثل اختلال وسواسی در جریان افسردگی وجود داشته باشد.

 

به گزارش بهداشت نیوز: عضو هیئت علمی گروه روان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه گفت: همراه با افسردگی و وسواس ممکن است بیماری‌های مختلفی وجود داشته باشند به عبارتی که هر کسی هر کدام از این بیماری‌ها را داشته باشد احتمال اینکه چند بیماری دیگر هم داشته باشد و مبتلا به چند بیمار مرتبط دیگر هم بشود وجود دارد.

 

این عضو انجمن جهانی روانپزشکان در ادامه بیان کرد: تقریبا درمان دارویی وسواس و افسردگی یکسان است و معمولا از دارو‌های یکسانی استفاده می‌شود، ولی درمان وسواس به دارو‌هایی با قدرت بیشتر نیاز دارد و عموما مدت بیشتری طول می‌کشد تا اثر دارو شروع شود و به مدت طولانی تری از درمان نیاز دارد.

 

جلالی گفت: کلا دارو‌های اعصاب و روان به زمان زیادی برای اثر گذاری نیاز دارد.

 

این عضو هیئت علمی گروه روان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه بیان کرد: اثر گذاری دارو‌های افسردگی دو تا سه هفته زمان نیاز دارد و اثر گذاری دارو‌های وسواس ممکن است یک ماه طول بکشد.

 

این عضو انجمن جهانی روانپزشکان در ادامه بیان کرد: توصیه ما به بیماران این است که با حوصله درمان را ادامه دهند و اگر بهبود پیدا نکردند حتما با پزشک در میان بگذارند، ولی بعد از شروع اثر گذاری دارو‌ها روند بهبود صعودی می‌شود.

 

جلالی افزود: روند درمان و طول دوره بهبود در مورد هر بیماری متفاوت است و کسی که چند دوره افسردگی داشته باشد احتمالا درمانش طولانی‌تر می‌شود تا کسی که اولین دوره افسردگی را دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید