آژانس بین المللی انرژی اتمی به تعهداتش عمل نکرد

    کد خبر :822823
آژانس بین المللی انرژی اتمی به تعهداتش عمل نکرد

نایب رئیس کمیسیون امنیت گفت: آژانس به تعهدات خود عمل نکرده بنابراین تکلیف مشخص است، ما بر اساس مفاد پادمان عمل می‌کنیم، چون به آن متعهد هستیم.

عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اتمام توافق ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار کرد: ما در عمل برای اینکه حسن نیت خود را نشان دهیم فرصت‌های متعددی را در اختیار طرف‌های برجامی قرار دادیم و باید بگوییم که غربی‌ها استاد گرفتن فرصت‌ها از ملت ایران و فرصت‌سوزی‌ها هستند که ایران عملاً نباید اسیر این روند شود.

وی افزود: قرار ما با آژانس این بوده که وقتی دوربین‌ها تصاویر را ضبط می‌کنند این تصاویر در داخل کشور محفوظ بمانند تا به نتیجه برسیم، اکنون که فرصت سه ماهه تمام و فرصت یک ماهه اضافه به اتمام رسیده، عملاً تصمیم گیرنده ما هستیم.

مقتدایی بیان کرد: در شرایط فعلی ما در قالب پادمان با آژانس همکاری می‌کنیم و همکاری فراتر از پادمان را هم بر اساس قانون مجلس متوقف کرده‌ایم و دلیلش این است که قرار بود امتیازاتی را بدهیم تا امتیازاتی را دریافت کنیم، در حال حاضر عملا ما گام به گام امتیاز داده ایم و آن‌ها به تعهداتشان عمل نکرده اند؛ بنابراین آنچه الان واقع شده این است که فرصت‌های متعددی را به طرف مقابل داده ایم و عملاً آن‌ها به تعهداتشان عمل نکرده اند و این ایران است که متناسب با شرایط تصمیم‌گیری می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: اکنون آژانس به آن چیزی که گفته بود عمل نکرده و تکلیف مشخص است، ما بر اساس مفاد پادمان عمل می‌کنیم، چون به آن متعهد هستیم و فراتر از آن، چون تعهدی نداریم به آن عمل نمی‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید