آهنگساز «بتمن» برای «جیمز باند» موسیقی می‌سازد

    کد خبر :671519

«هانس زیمر» آهنگساز اسطوره‌ای سازنده شاهکارهایی چون موسیقی «شیرشاه»، «بین ستاره‌ای» و «گلادیاتور» برای فیلم جدید «جیمز باند» موسیقی می‌نویسد.

 

«هانس زیمر» آهنگساز «بین ستاره‌ای» برای فیلم جدید جیمز باند با عنوان «وقت مردن نیست» موسیقی می‌سازد.

 

آهنگساز فیلم‌های «گلادیاتور» «Inception»(تلقین) و «رمز داوینچی» برای بیست و پنجمین فیلم از سری فیلم‌های «جیمز باند۰۰۷» موسیقی می‌سازد.

 

زیمر برای خلق موسیقی «شیرشاه» «اسکار بهترین موسیقی» «گلدن گلوب بهترین موسیقی» و جایزه «گِرَمی» را ازآن خود کرد.

 

هانس زیمر برای آهنگسازی این فیلم جایگزین «دَن رومر» آهنگساز آمریکایی می‌شود که پیش‌تر قرار بود خلق موسیقی این فیلم را عهده‌دار باشد.

شرکت فیلمسازی «ائون پروداکشن» متعلق به خانواده «بروکولی» که ساخت سری فیلم‌های جیمز باند را از سال ۱۹۶۲ تا کنون برعهده داشته، تفاوت‌های خلاقیت «هانس زیمر» را دلیل اصلی انتخاب وی به جای «دن رومر» برای ساخت موسیقی این فیلم عنوان کرد.

 

هانس زیمر علاوه بر این پروژه، ساخت موسیقی فیلم‌های «زنگ شگفت‌انگیز۱۹۸۴» «تاپ گان: ماوِریک» و «تل‌ماسه» را برای سال جدید دارد و احتمالا برای اتمام برخی پروژه‌هایش نیاز به کمکی داشته باشد چراکه فیلم جیمز باند باید برای دهم آوریل(فروردین۹۹) اکران شود و او می‌بایست مرحله ضبط استودیویی را تا اواسط فوریه(اواخر بهمن‌ماه) به اتمام برساند.

 

هانس فلوریان زیمِر زادهٔ ۱۲ سپتامبر ۱۹۵۷ در فرانکفورت موسیقیدان، آهنگساز و تهیه‌کننده موسیقی اهل آلمان است.

 

زیمر در طول بیش از سه دهه فعالیت هنری، برای بیش از ۱۵۰ فیلم موسیقی متن نوشته‌است. از آثار او می‌توان به شیرشاه (۱۹۹۴)، شاهزادهٔ مصر (۱۹۹۸)، گلادیاتور (۲۰۰۰)، آخرین سامورایی (۲۰۰۳)، مجموعهٔ دزدان دریایی کارائیب (۲۰۰۳–۲۰۰۷)، سه‌گانهٔ بتمن (شوالیهٔ تاریکی، بتمن آغاز می‌کند و شوالیهٔ تاریکی برمی‌خیزد) (۲۰۰۵–۲۰۱۲)، شرلوک هلمز (۲۰۰۹–۲۰۱۱)، تلقین (۲۰۱۰)، شتاب (۲۰۱۳)، در میان ستارگان (۲۰۱۴) و دانکرک (۲۰۱۷) اشاره کرد.

به گزارش فارس ،زیمر قبل از مهاجرت به ایالات متحده، دوران آغازینِ فعالیت خود را در لندن سپری کرد و از دستیاران استنلی مایرز بود. او مسئولیت بخش موسیقی کمپانی فیلم‌سازی دریم‌وُرکس را برعهده داشته و خود نیز مؤسس کمپانی «محصولات نظارت از راه دور» است که آهنگسازان دیگری نیز در این کمپانی مشغول فعالیت سینمایی هستند.

 

آثار او به جهت تلفیق اصوات مدرن الکترونیکی با سازهای ارکستر سمفونیک قابل توجه است. زیمر برندهٔ چهار جایزه گرمی، دو جایزهٔ گلدن گلوب و یک جایزه اسکار است. نام او همچنین در فهرستی از نوابغ زندهٔ جهان که روزنامهٔ دیلی تلگراف آن را منتشر کرده بود به چشم می‌خورَد. او همچنین به‌عنوان استاد در دانشگاه کالیفرنیا مشغول به فعالیت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید