آمریکا: برای مبادله زندانی ها، توافق ناقص با ایران را نمی پذیریم

    کد خبر :826052
آمریکا: برای مبادله زندانی ها، توافق ناقص با ایران را نمی پذیریم

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شده که دولت واشنگتن خواهان آزادی تمام آمریکایی های بازداشت شده در ایران است و نمی خواهد توافق ۲۰۱۶ را تکرار کند.

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه با «ان بی سی نیوز» مدعی شده که دولت واشنگتن خواستار آزادی همه آمریکایی های بازداشت شده در ایران است و توافق به زعم وی ناقص را که به آزادی برخی از آنها منجر شود؛ نخواهد پذیرفت.

منظور وی از توافق ناقص موردی است که در سال ۲۰۱۶ (دوره اوباما) صورت گرفت و به آزادی پنج آمریکایی بازداشت شده در ایران منجر شد؛ حال آنکه دولت واشنگتن مدعی است که به این رقم راضی نبوده و باید بقیه بازداشت شدگان (از جمله سیامک و باقر نمازی) نیز آزاد شوند.

مالی در این باره مدعی شد: آن موقع توانستیم برخی از شهروندانی را که ناعادلانه زندانی شده بودند آزاد کنیم ولی نتوانستیم این کار را برای همه زندانی‌ها انجام دهیم. نمی‌خواهیم توافق ناقص کنیم. نمی‌خواهیم این بار هم برخی‌ها را از قلم بیندازیم.

به گزارش مهر، سیامک و باقر نمازی از جمله شهروندان آمریکایی هستند که بنا به اتهام‌های امنیتی و جاسوسی در ایران در بازداشت به سر می‌برند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید