آلودگی هوای تهران 10 روزه شد

    کد خبر :771197

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که در صبح امروز (۲ دی ماه) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و همزمان با آغاز تردد خودروها در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرارگرفته است.

طی روز با حاکمیت جو آرام شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. در شامگاه نیز با استمرار پایداری جوی، افزایش ترافیک و درنتیجه تجمع ذرات معلق پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

عدم وزش باد مؤثر تا صبح فردا (۳ دی ماه) همراه با افزایش ترافیک باعث برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پرتردد خواهد شد. با تداوم این شرایط جوی طی روز احتمال می‌رود بر غلظت آلاینده‌ها افزوده شود.

در اواخر وقت فردا (۳ دی ماه) با رشد ابر و احتمال بارش باران در برخی ساعات تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد. بااین‌حال با افزایش غلظت ذرات معلق ناشی از ترافیک شبانگاهی، برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۱۲۳ بود و هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۲۸ است‌ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش ایسنا، در چنین شرایطی توصیه می‌شود مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید