آلمان تهدیدهای تحریمی مجدد آمریکا علیه پروژه نورد استریم ۲ را رد کرد

    کد خبر :731487

مناقشات بین آمریکا و آلمان بر سر خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 همچنان ادامه دارد. بعد از تهدیدهای اخیر واشنگتن برای اعمال تحریم های بیشتر علیه این خط لوله انتقال گاز، دولت آلمان به این تصمیم آمریکا واکنش نشان داده است.

روز چهارشنبه، “مایک پامپئو” وزیر امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرد که وزارت خارجه ایالات متحده خطوط لوله‌ گاز نورد استریم 2 “جریان شمالی-2″ و جریان ترکیه” را در طرح تحریم‌های مربوط به قانون «تحریم‌ها علیه دشمنان آمریکا (کاتسا)» خواهد گنجاند.

در اولایل ماه ژوئن، لایحه‌ای درباره گسترش تحریم‌ها علیه خط لوله گاز «جریان شمالی-2» برای بررسی به مجلس سنای آمریکا ارائه شد. در این سند گسترش تحریم‌هایی بر اساس قانون “تضمین امنیت انرژی اروپا” را با هدف “جلوگیری از تکمیل این خط لوله گاز” در نظر گرفته شده است.

آمریکا به بهانه حمایت از امنیت انرژی اروپا با این پروژه مخالفت می کند. واشنگتن این طور استدالال می کند که اروپا با این پروژه به گاز روسیه وابسته می شود.

مجری اصلی این پروژه گازی، غول انرژی روسیه شرکت “گازپروم” است. اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته‌اند. بیش از 90 درصد این پروژه خط لوله تمام شده است.

دولت آلمان انتقاد شدیدی به تهدیدهای تحریمی جدید آمریکا علیه ساخت این خط لوله انتقال گاز وارد کرده است.

به گزارش تسنیم، “هایکو ماس”، وزیر امور خارجه آلمان در واکنش به این اقدام آمریکا گفته است: دولت آمریکا به حقوق و استقلال اروپا حتی درباره این مسئله که ما چگونه و از کجا باید منابع انرژی خود را تامین کنیم بی توجه است.

“الیور هرمس” رئیس کمیسیون شرقی تجارت آلمان هم از یک نقطه عمیق باورنکردنی در مناسبات دو سوی آتلانتیک سخن گفته است.

وزارت اقتصاد آلمان هم اعلام کرده است که برلین این تحریم های فرازمینی را رد می کند چرا که مغایر با قوانین بین المللی است. این وزارتخانه اعلام کرده است: این موضع آشکار دولت آلمان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید