آغاز فعالیت سایت جدید صدور مجوز تردد در تهران

    کد خبر :845065
آغاز فعالیت سایت جدید صدور مجوز تردد در تهران

سایت جدید صدور مجوز تردد در تهران از صبح امروز به‌طور رسمی آغاز به کار می‌کند.

فرمانداری تهران اعلام کرده دیگر مجوز حضوری برای تردد در فرمانداری صادر نمی‌شود و شهروندان فقط از طریق سایت taradodtehran.com می‌توانند اقدام به اخذ مجوز تردد کنند.

براساس اعلام فرمانداری تهران از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ صبح مردم تهران فرصت ثبت نام برای این مجوز را دارند. این سایت پنجشنبه و جمعه فعال نیست.

افرادی که حائز شرایط باشند، پیامک تایید به همراه کد پیگیری سفر، بعد از ظهر همان روز به تلفن همراهشان ارسال خواهد شد.

هر پلاک خودرو در ماه یک بار می‌تواند ثبت‌نام کند و مجوزهایی که صادر می‌شود صرفا برای یک هفته است و پس از آن اعتبار ندارد.

مجوز تردد فقط یک هفته اعتبار دارد

گودرزی معاون امنیتی استانداری تهران نیز در تشریح روند صدور مجوز تردد بین استانی به صورت الکترونیک از سوی فرمانداری تهران، گفت: حجم مراجعات به فرمانداری تهران خیلی زیاد بود. بر این اساس نیز در شهرستان پاکدشت به صورت پایلوت شش ماهی است که صدور مجوز به صورت الکترونیک را آغاز کرده‌ایم و شهروندان با مراجعه به سامانه در حال اخذ مجوز تردد بین‌استانی هستند.

وی افزود: در شهر تهران به‌دلیل گستردگی و جمعیت، مراجعات به فرمانداری بسیار زیاد بود. لذا تدبیری از سوی فرماندار تهران انجام و سامانه ای اندیشیده شد، اما با توجه به حجم زیاد مراجعات سایت از دسترس خارج شد، ولی با دستور مجدد استاندار تهران در ستاد مقابله با کرونا استان این سایت احتمالا بار دیگر آغاز به کار خواهد کرد و شهروندان می توانند با آدرس اینترنتی http://taradodtehran.com به این سامانه دسترسی داشته باشند و مجوز خود را دریافت کنند.

گودرزی تاکید کرد: البته این مجوز به پلاک خودروها داده می شود و این مجوز در سیستم ثبت می‌شود. همچنین قابلیت پرینت هم دارد که افراد می توانند تصویر آن را هم در گوشی داشته باشند تا اگر پلیس از آنها خواست، با نشان دادن مجوز بتوانند تردد کنند.

به گفته وی، این مجوزها فقط یک هفته اعتبار دارد و برای افرادی که قصد تردد بین دو شهرستان را دارند، صادر می شود.

معاون امنیتی استاندار تهران با بیان این که افراد برای اطلاع از شرایط اخذ مجوز به سامانه مراجعه کنند، گفت: برای فرمانداری هایی که هنوز سامانه را راه‌اندازی نکرده اند شهروندان باید حضوری مراجعه کنند.

به گزارش شبکه خبر، وی افزود: نحوه صدور مجوز برای افرادی که بین دو شهرستان تردد و اسکان دارند و دلایل پزشکی دارند بستگان درجه یک فرد متوفی و دانشجویان در سامانه تشریح شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید