آشنایی با بهترین بازی های ارز دیجیتال در سال 2022

    کد خبر :908538

با وجود تعداد زیاد پلتفرم‌های بازی کریپتویی، تشخص اینکه بگوییم کدام بازی‌های وب‌۳ ارزش بازی کردن را دارند، دشوار است. با این حال، برای داشتن درک بهتر از محبوب‌ترین گیم‌ها و بازی‌ برای کسب درآمد، آگاهی داشتن از بهترین توکن‌های بازی بر اساس ارزش بازار، واجب است.

پلتفرم‌های بازی کریپتو به لطف اتفاقات مهم پیرامون متاورس و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در حال تبدیل شدن به یکی از محرک‌های کلیدی پذیرش ارزهای دیجیتال هستند. بنابراین، اکثر سرمایه‌گذاران برای اهداف سرمایه‌گذاری احتمالی خود، توکن‌های برتر بازی را رصد می‌کنند. در این مقاله به بررسی برترین توکن‌های بازی بر اساس ارزش بازار خواهیم پرداخت.

اصطلاحات توکن بازی، گیمی‌فای،NFT و متاورس

توکن‌های بازی به عنوان محرکی برای پذیرش بیت کوین و Web۳ عمل کرده‌اند. بلاک چین توسط طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌های بازی کریپتو به روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. بنابراین بسیاری از سرمایه‌گذاران، سرمایه‌گذاری در توکن‌های بازی را کاری هوشمندانه می‌دانند.

عبارت گیم‌فای (GameFi) مترادف بازی‌های کریپتویی است، این عبارت به ترکیبی از بازی آنلاین و امور مالی غیرمتمرکز اشاره دارد. به جای مدل «بازی برای برد»، مدل بازی برای کسب درآمد به بازیکنان برای زمان و توانایی‌هایشان پاداش می‌دهد، پذیرش بازی را افزایش داده و همچنین بازیکنان را مشارکت مدام در آن را تشویق می‌کند.

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، بر خلاف توکن‌های قابل تعویض مانند بیت‌کوین، اتریوم و فیات، نشان‌دهنده مالیک مجازی یا فیزیکی چیزی منحصر به فرد هستند. این توکن‌ها نقش بسیاری مهمی در پلتفرم‌های بازی کریپتو دارند. آن‌ها می‌توانند نمادی از کالا‌های درون بازی باشند که در نوع خود بی‌نظیر یا بسیار کمیاب هستند.NFT‌ها همچنین می‌توانند از جعل و کپی غیرقانونی جلوگیری کنند.

متاورس مجموعه‌ای از جهان‌های مجازی، تجربیات و محیط‌های دیجیتال شبیه‌سازی شده است که از فناوری بلاک چین برای بهبود تعامل اجتماعی آنلاین استفاده می‌کند. Metaverse تجربیات اجتماعی تعاملی، بازی‌های رمزنگاری، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، مالکیت زمین مجازی و مکان‌های کار مجازی را با استفاده از اجزای واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) ترکیب می‌کند.

برترین توکن‌های بازی بر اساس ارزش بازار

بیایید نگاهی به برخی از محبوب‌ترین توکن‌های بازی رمزنگاری بیندازیم. با توجه به CoinGecko، بهترین توکن‌های بازی بر اساس ارزش بازار در زیر نشان داده شده است. در این قسمت به نقش‌های مختلفی که هر کدام از آن‌ها در اکوسیستم بازی دارند، می‌پردازیم.

بازی دیسنترالند، توکن مانا

دیسنترالند یک محیط بازی متاورس واقعیت مجازی مبتنی بر اتریوم است. بازیکنان می‌توانند NFT‌های زمین مجازی به نام LAND را با توکن بومی MANA خریداری کنند. صاحبان LAND همچنین ممکن است به اقتصاد‌های مجازی بپیوندند و تجربیات مجازی منحصر به فرد و جذاب ایجاد کنند. علاوه بر این، مالکیت ابزار‌های پوشیدنی آواتار و تجربیات ایجاد شده در بازی، قابل تأیید هستند.

توکن MANA به عنوان ابزار اصلی تجارت در دیسنترالند عمل می‌کند و برای خرید‌های درون بازی مورد نیاز است. علاوه بر این، در زمان نگارش مقاله، MANA با ارزش‌ترین توکن بازی از نظر ارزش بازار است.

بازی اکسی اینفینیتی، توکن axs

آکسی اینفینیتی (Axie Infinity) یک دنیای بازی غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم است که در آن کاربران می‌توانند برای موجودات کلکسیونی معروف به «Axies» پرورش دهند، جمع کنند، مبارزه کنند و پادشاهی بسازند. بازیکنان همچنین ممکن است با رقابت در بازی‌های مبتنی بر مهارت و شرکت در ماموریت‌ها جوایزی کسب کنند. آن‌ها می‌توانند برای باز کردن قفل داستان و همجنین بدست آوردن منابع بیشتر استراتژی‌های پیچیده‌تری را به کار ببرند.

توکن Axie Infinity Shards (AXS) توکن حاکمیتی پلتفرم بازی است. دارندگان توکن AXS این امکان را دارند که در مورد پیشنهادات برای تغییر تنظیمات بازی رای دهند. علاوه بر این، با شرکت در موقعیت‌های مختلف بازی و پروژه‌های تولید شده توسط کاربر، کاربران ممکن است به عنوان توکن AXS را دریافت کنند.

بازی سندباکس، توکن SAND

سندباکس یکی دیگر از پلتفرم‌های بازی متاورس مبتنی بر اتریوم است. پلتفرم بازی‌های کریپتو مبتنی بر جامعه به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که مناطق مجازی ایجاد کنند و از بازار درون بازی برای کسب درآمد از‌اشیا و تجربیات درون بازی در بلاک چین استفاده کنند. جهت خرید محصولات مورد استفاده در بازی، بازیکنان باید از توکن SAND ERC-۲۰ استفاده کنند. توکن SAND همچنین می‌تواند برای ایجاد درآمد غیرفعال استیک شود. این توکن برای مشارکت در حاکمیت پلتفرم لازم است.

گالا گیمز، توکن GALA

گالا گیمز یک پلتفرم بازی بلاک چین است که با هدف گنجاندن فناوری بلاک‌چین در تجربه‌های بازی سرگرم‌کننده و جذاب، هر کسی دوست دارد در آن بازی کند. بازی‌های نقش آفرینی (RPG)، شبیه‌سازی‌های فانتزی، مبارزات بازیکن در مقابل بازیکن (PvP) و ژانر‌های دیگر از جمله آن‌ها هستند. گالا توکن کاربردی پلتفرم گالا گیمز است. این توکن به عنوان یک واحد اصلی در سراسر اکوسیستم بازی گالا استفاده می‌شود و همچنین به نود‌هایی که مسئول تأمین امنیت شبکه هستند، پاداش می‌دهد. علاوه بر این‌ها، ارز دیجیتال گالا یا توکن GALA برای خرید محصولات دیجیتال و آیتم‌های درون بازی نیز مورد نیاز است.

انجین، توکن ENJ

انجین یک بسته نرم‌افزاری برای تولید و مدیریت کالا‌های دیجیتال در بلاک چین اتریوم استو این پروژه قصد دارد هزینه‌ها و کلاهبرداری را برای بازیکنان و جمع‌آوری‌کنندگان دارایی‌های درون بازی کاهش دهد و در عین حال اصطکاک را برای تولید‌کنندگان بازی به حداقل برساند. برای خرید هر کالای دیجیتالی که با استفاده از Enjin ساخته شده است، رمزارز ENJ مورد نیاز است. مجموعه کیت توسعه نرم‌افزار Enjin (SDK) نیز برای سازندگان بازی‌های بلاک چین در دسترس است.

بلاک‌چین وکس، توکن WAXP

یکی از پرکاربردترین اکوسیستم‌های بلاک چین NFT، بلاک‌چین WAX است. این پلتفرم ک راه مفید برای تجارت کلکسیونی‌های مجازی و ملموس است که با تعدادی از تیم‌های ورزشی بزرگ و شرکت‌های بازی و سرگرمی همکاری می‌کند. همکاری Topps Major League Baseball، بازی مبارزه‌ای افسانه‌ای Street Fighter و تعداد زیادی از سلبریتی‌های برجسته از جمله آن‌ها هستند.

علاوه بر این، WAX از نوع خاصی NFT به نام vIRL® NFT استفاده می‌کند. این توکن‌های پیشرفته شامل ویژگی‌هایی مانند یکپارچه‌سازی برنامه‌های پویا، ابزار‌های بازاریابی و غیره هستند.

برای حاکمیت و استقرار روی زنجیره، توکن WAXP مورد نیاز است. بازیکنان می‌توانند به جای پرداخت کارمزد تراکنش، توکن WAXP را سپرده‌گذاری کنند. اینکار نه تنها منجر به کم شدم هزینه‌ها می‌شود، بلکه پاداش‌هایی نیز به همراه دارد و کمیاب شدن توکن را افزایش می‌دهد. برای خرید NFT از طریق بازار WAX NFT نیز می‌توان از توکن WAXP استفاده کرد.

آلترا، توکن UOS

Ultra یک محیط توسعه بازی بلاک چین است که به کاربران امکان می‌دهد به طیف گسترده‌ای از بازی‌های کریپتویی، محتوای رسانه‌ای و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) همه در یک مکان دسترسی داشته باشند. این پلتفرم با استفاده از مجموعه‌ای از ابزار‌های برنامه‌نویسی، ویژگی‌های پیچیده بازی را برای توسعه‌دهندگان ساده می‌کند. علاوه بر این، Ultra راه‌های جدیدی را برای کسب درآمد از محصولات و محتوای دیجیتال فراهم می‌کند.

توکن بومی آلترا، UOS به سازندگان و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا سهم بیشتری از درآمد بازی را دریافت کنند. علاوه بر این، توکن UOS امکان پرداخت بسیار سریع‌تر از روش‌های سنتی را فراهم می‌کند. کاربران همچنین ممکن است با شرکت در آزمایش‌های بتا و سایر پروژه‌های درون اکوسیستم، UOS کسب کنند.

دیفای کینگ‌دامز، توکن JEWEL

دیفای کینگ‌دامز یا DeFi Kingdoms یک بازی ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است. این پلتفرم ترکیبی از گرافیک پیکسل فانتزی، یک صرافی غیرمتمرکز (DEX)، یک استخر نقدینگی، و یک بازار توکن غیرقابل تعویض (NFT) است. بازیکنان می‌توانند توکن بومی JEWEL را از طریق کوئست‌ها، تأمین نقدینگی صرافی غیرمتمرکز و همچنین استکینگ به دست آورند. علاوه بر این، کاربران ممکن است از بازار درون بازی برای خرید و فروش NFT‌های کمیاب استفاده کنند. دیفای کینگ‌دامز اتصالات سریع و کارمزد‌های تراکنش ارزان‌تری را ارائه می‌دهد.

ایلولیوم، توکن ILV

ایلوویوم یک بازی غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم است. بازیکنان می‌توانند در حین شکار جانوران خطرناک برای استفاده در نبرد و تجارت از طریق مبادله درون بازی، از یک “زمین وسیع و متنوع” عبور می‌کنند.

بازیکنان با استفاده از توکن بومی ILV در پاداش‌های استخراج نقدینگی و سهام شرکت می‌کنند. هدف این پروژه توزیع توکن ILV در جامعه از طریق مشوق‌های استخراج نقدینگی برای حمایت از رویکرد حاکمیت غیرمتمرکز است. علاوه بر این، توکن ILV نقش مهمی در حاکمیت پلتفرم ایفا می‌کند و به دارندگان اجازه می‌دهد در مورد به روز‌رسانی بازی رای دهند.

چرا باید روی توکن‌های بازی سرمایه‌گذاری کنیم؟

اگر گیمر یا طرفدار دنیای جذاب ارز دیجیتال هستید، توکن‌های بازی دنیای کاملاً جدیدی از اقتصاد‌ها و تجربیات مجازی هستند. بازیکنان می‌توانند با شرکت در چالش‌ها و نبرد‌ها با استفاده از توکن‌های بازی درآمد کسب کنند. علاوه بر این، برای خرید اقلام و کلکسیون‌های درون بازی به برخی توکن‌های بازی نیاز است.

علاوه بر این، بسیاری از سرمایه‌گذاران خارج از صنعت بازی، بهترین توکن‌های بازی را بر اساس ارزش بازار به عنوان گزینه‌های سرمایه‌گذاری احتمالی در نظر می‌گیرند. در نتیجه، چندین مورد از محبوب‌ترین توکن‌های بازی در میان ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر قرار دارند.

گفتنی است با اعطای دسترسی به مالکیت زمین مجازی در متاورس، برخی از برترین توکن‌های بازی از نظر ارزش بازار شاهد افزایش قیمت فوق‌العاده‌ای در ماه‌های اخیر بوده‌اند. دنیای متاورس در حال جذب برخی از بزرگترین شرکت‌ها و برند‌های جهان است. در نتیجه، توکن‌های بازی NFT و کریپتو ممکن است برای سال‌های آینده نقش مهمی در داستان بلاک چین ایفا کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید