بازتاب ایران؛

آسوشیتدپرس؛ وعده انتقام ایران، زنگ خطری برای اسرائیل است/ اورشلیم پست؛ ایران هزینه سنگینی را پرداخت خواهد کرد/ نیوزویک؛ پمپئو از ترور سردار سلیمانی بار دیگر حمایت کرد/ عرب نیوز؛ ایران ناآرامی های سیستان و بلوچستان را بررسی خواهد کرد

    کد خبر :789199

رسانه«بازتاب» در ادامه ارایه تحلیل‌ها کارشناسی از تحولات بین‌الملل؛ در رویه‌ای جدید در نظر دارد تا به‌صورت روزانه جدیدترین اخبار و رویدادهای مرتبط با ایران در رسانه‌های معتبر خارجی را تحت عنوان «بازتاب ایران» منتشر نماید.

مطلب زیر ششمین شماره از «بازتاب ایران» است:

در 24 ساعت گذشته رسانه‌های معتبر خارجی در مورد ایران و مسائل مرتبط با آن به موضوعاتی کشتی اسرائیل، ترور سردار سلیمانی، اخراج معاون پلیس ایران، موضوعات قابل‌تأملی که در ادامه به جزئیات بیشتری از آن‌ها اشاره‌شده است.

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل هفته‌نامه نیوزویک، روزنامه اورشلیم پست، خبرگزاری آسوشیتدپرس، روزنامه عرب نیوز که با تأکید بر موضوعاتی چون کشتی اسرائیل، ترور سردار سلیمانی، اخراج معاون پلیس ایران، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

آسوشیتدپرس؛ وعده انتقام ایران، زنگ خطری برای اسرائیل است

انفجار کشتی اسرائیلی در خلیج عمان در روزهای گذشته، رسانه های زیادی را مشغول کرده است. سرنوشت این کشتی و دلیل انفجار آن یکی از سوژه های رسانه ای روزهای اخیر است.

ازجمله رسانه‌هایی که به این گزارش پرداخته است خبرگزاری آسوشیتدپرس است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در مطلبی با تیتر « کشتی اسرائیل در دوبی پهلو گرفت » در تحلیل انفجار و سرنوشت کشتی اسرائیل در خلیج عمان نوشت.

به گفته مقامات دفاعی آمریکا، خدمه کشتی صدمه ندیده اند. کشتی بالای خط آب، دو سوراخ در بدنه خود دارد.

در ادامه به افزایش اختلاف ایران و ایالات متحده اشاره شده و آمده که کشتی اسرائیلی هم اکنون در بندر دوبی پهلو گرفته است.

این رسانه این‌طور نتیجه می‌گیرد که وعده های مکرر ایران درباره انتقام شهید فخری زاده و افزایش حضور اسرائیل در خلیج فارس به واسطه عادی سازی روابط با بحرین و امارات یک زنگ خطر برای اسرائیل است.

اورشلیم پست؛ ایران هزینه سنگینی را پرداخت خواهد کرد

انفجار کشتی اسرائیل در خلیج عمان و مواضع اسرائیل در این مورد مورد توجه رسانه های زیادی قرار گرفته است. رسانه های زیادی احتمال انجام عملیات نظامی توسط ایران علیه این کشتی را مطرح کرده اند.

ازجمله رسانه‌هایی که به این مسئله پرداخته است روزنامه اورشلیم پست است.

روزنامه اورشلیم پست در مطلبی با تیتر « ایران هزینه سنگینی را پرداخت خواهد کرد » درباره مواضع اسرائیل در موضوع انفجار کشتی نوشت.

سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل(دانون) گفت: ما ساکت نخواهیم شد. ایران هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد.

هنوز ابعاد زیادی از مسئله انفجار کشتی نامعلوم است. اما احتمال دخالت نظامی ارتش ایران درحال بررسی است.

این رسانه این‌طور نتیجه می‌گیرد که ایران برای حمل و نقل دریایی در آب های استراتژیک خلیج فارس موانع زیادی ایجاد کرده است. این پیشینه احتمال دخالت ایران در این موضوع را افزایش می دهد.

نیوزویک؛ پمپئو از ترور سردار سلیمانی بار دیگر حمایت کرد

رسانه های آمریکایی پس از شروع به کار دولت بایدن، گفتگوهای رسانه ای با مسئولین دولت ترامپ شکل داده اند. پمپئو بیش از سایرین سعی دارد از سیاست خارجی دوره مسئولیت خود دفاع می کند.

ازجمله رسانه‌هایی که به این گزارش پرداخته است هفته‌نامه نیوزویک است.

هفته‌نامه نیوزویک در مطلبی با تیتر « دفاع پمپئو از ترور سردار سلیمانی » در تحلیل حرف های پمپئو نوشت:

پمپئو سیاست هایی که در دوران ترامپ در مورد ایران و چین اعمال می کرد و عصبانیتی که از دو کشور برانگیخته بود را تبلیغ و از ترور سردار سلیمانی بار دیگر حمایت کرد.

پمپئو گفته است، چینی ها من را تحریم کرده اند. ایرانی ها هم خیلی به من فکر نمی کنند. اما من به جنگ خود افتخار می کنم.

این رسانه این‌طور نتیجه می‌گیرد که ما نگران نفوذ ایران مخصوصاً در عراق هستیم. ما می خواهیم ایران را از تامین بودجه و مسلح کردن گروه های خارج از کنترل دولت ها در منطقه از جمله عراق منصرف کنیم.

عرب نیوز؛ ایران ناآرامی های سیستان و بلوچستان را بررسی خواهد کرد

در هفته اخیر ناآرامی هایی از استان سیستان و بلوچستان گزارش می شود. این ناآرامی ها در مناطق مرزی ب پاکستان است. که بیشترین تمرکز آن شهرستان سراوان است.

ازجمله رسانه‌هایی که به این گزارش پرداخته است روزنامه عرب نیوز است.

روزنامه عرب نیوز در مطلبی با تیتر «اخراج معاون پلیس ایران بابت اعتراضات در بلوچستان» درباره ناآرامی ها در استان سیستان و بلوچستان نوشت.

گزارش ها حاکی است که پارلمان ایران هیئتی را برای بررسی ادعای استفاده از زور بیش از حد توسط نیروهای دولتی علیه معترضان در جنوب بلوچستان تعیین کرده است.

معاون نیروی پلیس ایران در منطقه به دلیل خشونت از کار برکنار شده است.

این رسانه این‌طور نتیجه می‌گیرد که هیئت تحقیق در مورد آنچه به عنوان خشونت خونین توصیف شده است. تحقیق خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید