بازتاب ایران؛

آروتز شووا: واکسن ایرانی کرونا به آزمایش بالینی رسید/ رویترز: ایران غنی سازی با دستگاه های جدید را آغاز کرده است/ المانیتور: ایران ابزار نابودی اسرائیل را در اختیار دارد/ نیوزویک: ایران تلاش کرد در انتخابات آمریکا اثرگذار باشد

    کد خبر :794276

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل شبکه آروتز شووا، خبرگزاری رویترز، پایگاه خبری المانیتور، هفته نامه نیوزویک که با تأکید بر موضوعاتی چون ، واکسن ایرانی کرونا به آزمایش بالینی رسید، ایران غنی سازی با دستگاه های جدید را آغاز کرده است، ایران ابزار نابودی اسرائیل را در اختیار دارد، تاثیر دخالت ایران در انتخابات آمریکا بر توافق هسته ای ایران و بایدن چیست؟ نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

آروتز شووا: واکسن ایرانی کرونا به آزمایش بالینی رسید

روز سه شنبه واکسن ایرانی کرونا که به نام شهید فخری زاده نامگذاری شده است در مرحله تست انسانی به فرزند این شهید تزریق شد، این خبر بازتاب فراوانی در رسانه های بین المللی داشته است.

از جمله رسانه هایی که به این خبر پرداخته شبکه آروتزشووا (کانال7) است، این شبکه در این باره نوشت: ایران واکسن های مختلفی از کشورهای دیگر وارد کرده است و اکنون مدعی ساخت واکسن داخلی است.

در ادامه این خبر آمده است: بیست هزار داوطلب در پایتخت و سایر شهرها به زودی واکسن جدید ایران به نام فخرا را دریافت می کنند که ایران آن را دارای 100% ایمنی توصیف می کند.

در پایان این رسانه آورده است: دولت ایران کارخانه تولید واکسن را راه اندازی کرده است که می تواند 3 میلیون دوز در روز واکسن تولید کند.

رویترز: ایران غنی سازی با دستگاه های جدید را آغاز کرده است

خروج آمریکا از برجام عدم بازگشت دولت جدید آمریکا به آن باعث شد جمهوری اسلامی ایران نیز از تعهداتی که در برجام پذیرفته است فاصله گیرد و محدویت های برنامه هسته ای را کاهش دهد.

در همین باره خبرگزاری رویترز نوشت: ایران سطح غنی سازی را در سایت های هسته ای خود بالاتر برده است و این در پی درگیری ایران و بایدن است که هر کدام مدعی است دیگری باید گام اول برای نجات برجام را بردارد.

در ادامه این خبرگزاری به تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران و خروج دونالد ترامپ از برجام اشاره می کند. و این خروج به علت مخالفت ترامپ با برجام می داند که منجر به نقض برجام از سوی دولت ترامپ شد.

در پایان این طور نتیجه می گیرد که ایران درحال ارتقاع تجهیزات هسته ای خود است و در سایت فردو در حال غنی سازی اورانیوم تا سطح  20% است.

المانیتور: ایران ابزار نابودی اسرائیل را در اختیار دارد

در ماه های اخیر مقامات ایران و اسرائیل در رسانه ها و اعلام مواضع خود به نحو فزاینده ای سطح تهدید را نسبت به طرف مقابل بالا برده اند. در همین راستا بحث توانایی نابودی اسرائیل توسط ایران مطرح شد.

در همین باره پایگاه خبری المانیتور مطلبی را منتشر کرد و نوشت: در چرخه جدیدی از تشدید شعارها بین ایران و اسرائیل فرمانده ارشد ایرانی(سرلشکرباقری) اعلام کرد کشورش در حال حاضر آنچه برای نابودی اسرائیل لازم است را در اختیار دارد.

این رسانه صحبت های سرلشکر باقری را در پاسخ به تهدید بنی گانتز می داند گفته بود کشورش باید برای تامین امنیت خود مستقل عمل کند و در همین راستا نسبت به شناسایی تاسیسات هسته ای ایران برای حمله احتمالی اقدام کرده است.

این سایت خبری این طور نتیجه می گیرد که خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید و آمدن بایدن باعث شده است احتمال توافق ایران و آمریکا افزایش یابد و این مسئله نگرانی اسرائیل را در پی داشته است.

نیوزویک: ایران تلاش کرد در انتخابات آمریکا اثرگذار باشد

گزارش هایی در ایالات متحده منتشر شده است که مدعی دخالت ایران در انتخابات 2020 آمریکا بین ترامپ و بایدن است.

بر این اساس هفته نامه نیوزویک نوشت: برخی کارشناسان بر این باور هستند که گزارش آمریکا که مشخص کرد ایران تلاش کرده است در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 دخالت کند؛ باعث پیچیده تر شدن توافق هسته ای شده است.

این رسانه ادامه داد: طبق گزارش محرمانه ای که روز سه شنبه منتشر شد جامعه اطلاعاتی آمریکا تشخیص داد که روسیه و ایران هر دو در تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست حمهوری اخیر ایالات متحده بوده اند.

این رسانه نتیجه می گیرد که ادعای دخالت ایران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نمی تواند قابل اتکا باشد به نقل از کارشناسان آمده است، اگر ایران برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی آمریکا تبحر داشت سیاست آمریکا در سال های گذشته به نحو دیگری رقم می خورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید