بازتاب ایران؛

آروتز شووا: خطای انسانی منجر به سرنگونی هواپیمای اوکراینی شد/ اوراسیاریویو: نوروز زمانی برای احیا و امید روزهای بهتر است / نشنال اینترست: زیردریایی های ایران برای جنگ در خلیج فارس آمده هستند/ فاکس نیوز: ایران مواضع جدید پرتاب موشک بالستیک ساخته است

    کد خبر :794579

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل شبکه آروتز شووا، اندیشکده اوراسیاریویو، نشریه نشنال اینترست، شبکه فاکس نیوز که با تأکید بر موضوعاتی چون خطای انسانی منجر به سرنگونی جت اوکراینی شد، نوروز زمانی برای احیا و امید روزهای بهتر است، زیردریایی های ایران برای جنگ در خلیج فارس آمده هستند، ایران مواضع جدید پرتاب موشک بالستیک ساخته است، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

آروتز شووا: خطای انسانی منجر به سرنگونی هواپیمای اوکراینی شد

در ژانویه 2020 هواپیمای مسافربری اوکراینی در آسمان تهران هدف پدافند ایران قرار گرفت، نیروهای مسئله ایران این حادثه را ناشی از خطای انسانی دانستند.

در همین باره شبکه آروتز شووا (کانال7) نوشت: سازمان هواپیمایی کشوری ایران می گوید خطای انسانی دلیل سرنگونی هواپیمای مسافربری در ژانویه 2020 است.

این رسانه در ادامه به ابعاد مختلف حادثه پرداخته است و اشاره می کند که این هواپیما به علت نزدیک شدن به یک مکان حساس نظامی و عدم پاسخگویی به سیگنال ها از سوی پدافند هدف قرار گرفته است.

در پایان این شبکه مدعی است که مقامات کانادا گزارش ایران درباره حادثه را ناقص می دانند که قادر به پاسخگویی به سوالات درباره این حادثه نیست. این گزارش هیچ تلاشی برای پاسخ به سوالات نکرده است.

اوراسیاریویو: نوروز زمانی برای احیا و امید روزهای بهتر است

نوروز به عنوان یک پدیده فرهنگی و تمدنی در رسانه های جهان مطرح است. تبدیل شدن این جشن سنتی به یک مقوله فرهنگی بین المللی که پیوند میان چند ملت را ایجاد می کند مورد توجه زیادی است.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: ایرانیان نوروز را جشن می گیرند، این جشن سنتی از زمان حکومت کورش بزرگ برپا می شود. این جشن در واقع به معنای پیروزی اهورامزدا بر روح شرور اهریمن است.

در ادامه این اندیشکده به سنت های رایج در نوروز اشاره می کند، مانند نظافت مخصوص بهار، خرید لباس جدید و وسایل خانه، دیدار با خویشاوندان و آشنایان و سفره هفت سین.

در آخر این رسانه به تاثیر مشکلات اقتصادی بر نوروز و سنت های مخصوص به این جشن باستانی در ایران پرداخته است، همچنین به تاثیر وقایع تاریخی بر این سنت باستانی پرداخته است.

نشنال اینترست: زیردریایی های ایران برای جنگ در خلیج فارس آمده هستند

توان نظامی جمهوری اسلامی ایران به خصوص در دریا و صنعت ساخت زیردریایی مدتی است که مورد توجه رسانه های زیادی قرار گرفته است.

در همین باره نشریه نشنال اینترست نوشت: نیروی دریایی ایالات متحده هدف اصلی زیردریایی های ایران است. اگر چه قایق ها و زیردریایی های ایران به لحاظ فناوری در سطح بالایی قرار ندارد اما توانایی بالایی برای عملیات در آب های کم عمق خلیج فارس دارند.

این نشریه مزیت اصلی توان دریایی ایران را در خودکفا بودن آن می داند و مدعی است ایران هدف اصلی خود را در دریا، ارتش ایالات متحده قرار داده است و اکنون توانایی ایجاد خسارت درصورت درگیری را دارد.

فاکس نیوز: ایران مواضع جدید پرتاب موشک بالستیک ساخته است

شهرهای موشکی و سیلوهای زیرزمینی پرتاب موشک، از جمله مسائل قابل بحث در میزان توانایی موشکی ایران است. تعداد، حجم و توانایی عملیات هر کدام از آن ها در کنار محل های جغرافیایی و حوزه عمل موارد مبهم این توانمندی است.

در همین راستا اخباری توسط شبکه فاکس نیوز منتشر شد، این رسانه نوشت: تصاویر ماهواره ای نشان می دهد ایران سایت های زیرزمینی موشک بالستیک جدیدی ساخته است.

در ادامه افزوده است: ایران چهار سکوی جدید ایجاد کرده است که درصورت تکمیل و عملیاتی شدن به علت موقعیت جغرافیایی هدف قرار دادن آن ها کار ساده ای نیست.

در پایان آمده است که ساخت و ساز در سایت موشک های بالستیک واقع در جنوب غربی ایران، سه سال پیش آغاز شده است و در ماه های اخیر ایران فعالیت خود برای استقرار موشک بالستیک در آن را پی گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید