آروتز شووا: ایران راکتور اراک را آزمایش می کند/ اسپوتنیک: اسرائیل پشت پرده حمله به کشتی های ایرانی است/ رویترز: ده تبعه ایرانی به اتهام فرار از تحریم های آمریکا متهم شدند/ نیوزویک: توسعه هسته ای ایران برای مذاکره با بایدن است

    کد خبر :795143

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل شبکه آروتز شووا، خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری رویترز، هفته نامه نیوزویک که با تأکید بر موضوعاتی چون ایران راکتور اراک را آزمایش می کند، اسرائیل پشت پرده حمله به کشتی های ایرانی است، ده تبعه ایرانی به اتهام فرار از تحریم های آمریکا متهم شدند، توسعه هسته ای ایران برای مذاکره با بایدن است، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

آروتز شووا: ایران راکتور اراک را آزمایش می کند

پس از خروج ترامپ از برجام و بدعهدی دولت جدید ایالات متحده در بازگشت به برجام، جمهوری اسلامی ایران به صورت گام به گام محدودیت های برنامه هسته ای خود را کنار می گذارد.

در همین باره شبکه آروتز شووا (کانال 7) نوشت: ایران راکتور هسته ای خود را که مجددا طراحی شده است برای استفاده در آینده آزمایش می کند.

در ادامه به برنامه هسته ای ایران و بدعهدی ترامپ اشاره شده است و همچنین اشاره شده است که ایران از این راکتور برای مصارف پزشکی و کشاورزی استفاده می کند.

در پایان غنی سازی در نطنز توسط سانتریفیوژهای پیشرفته بررسی شده است و ادعا شده است که ایران به لحظه تولید سلاح هسته ای نزدیک شده است.

اسپوتنیک: اسرائیل پشت پرده حمله به کشتی های ایرانی است

کشتی های ایرانی و اسرائیلی در ماه های گذشته بارها دچار حادثه شده اند و اکنون این گمان وجود دارد که درگیری های لفظی تنها عرصه تقابل ایران و اسرائیل نبوده است.

از جمله رسانه هایی که به این موضوع پرداخته است خبرگزاری اسپوتنیک است که در همین باره نوشت: رابطه خصمانه ایران و اسرائیل در هفته های اخیر به علت حمله به کشتی های تجاری یکدیگر وارد مرحله جدیدی شده است.

در ادامه این خبرگزاری با نقل قول از رسانه های اسرائیلی خسارت میلیارد دلاری به کشتی های ایرای را بررسی می کند. این گزارش از حمله به کشتی های ایرانی در دریای سرخ و سواحل مدیترانه حکایت می کند.

در پایان این خبرگزاری این طور نتیجه می گیرد که کشتی های ایرانی در حال کمک به سوریه مورد حمله قرار گرفته اند، همچنین ادعا می شود ایران سعی داشته است نفت را به متحدان خود در سوریه برساند.

رویترز: ده تبعه ایرانی به اتهام فرار از تحریم های آمریکا متهم شدند

تحریم ایران و فشار بر اتباع ایرانی موضوعی است که دولت های مختلف در ایالات متحده بر آن تاکید دارند، به همین علت تغییر دولت در ایالات متحده نتوانسته است در روند تحریم ها و فشار بر اتباع ایرانی تاثیر چندانی داشته باشد.

خبرگزاری رویترز در همین باره نوشت: دادستان های آمریکا روز جمعه 10 تبعه ایرانی را به اتهام طرحی طولانی مدت برای فرار از تحریم های آمریکا علیه ایران و پنهان کردن 300 میلیون دلار معاملات از جمله خرید دو تانکر نفت متهم کرد.

در ادامه آمده است: هشت زن و مرد در خارج از ایالات متحده دستگیر شده اند و دادستانی ایالات متحده درباره دخالت سایر دولت در دستگیری این افراد صحبتی نکرده است.

در پایان این خبرگزاری افزوده است: این افراد طی دو دهه اقدام به چندین معامله با استفاده از سیستم مالی ایالات متحده کرده اند. همچنین پرونده افراد متهم شده به صورت جداگانه در ادامه خبر بررسی شده است.

نیوزویک: توسعه هسته ای ایران برای مذاکره با بایدن است

کاهش تعهدات برجامی ایران و توسعه برنامه هسته ای که مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی درحال اجرا است. از سوی طرف های مختلف در داخل و خارج از ایران به اشکال مختلفی تعبیر می شود.

در همین باره هفته نامه نیوزویک نوشت: قانونگذاران ایرانی مدعی هستند که گسترش هسته ای ایران برای استفاده به عنوان اهرم در مذاکرات با بایدن طراحی شده است.

در ادامه این خبر از قول آقای قالیباف آمده است: توسعه برنامه هسته ای ایران برای ایجاد ابزار چانه زنی در مذاکرات است.

این رسانه به تحولات ماه های اخیر پرداخته است و ترور شهید فخری زاده را یکی از عوامل موثر بر روند کلی برنامه هسته ای دانسته است.

در پایان این هفته نامه می افزاید: محافظه کاران ایرانی انتظار دارند موقعیت آن ها در انتخابات ریاست جمهوری تثبیت شود و در این صورت مذاکرات برای بازگشت به برجام سخت تر خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید