بازتاب ایران

آروتز شوا: پس از حمله ایران بازدارندگی اسرائیل از بین رفته است؟ نشنال اینترست: جنگ بین ایران و انگلیس طولانی خواهد بود/ میدل ایست مانیتور: حزب الله می تواند پاسخ به اسرائیل را شدیدتر کند

    کد خبر :834609

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل کانال خبری آروتز شوا، نشریه نشنال اینترست و پایگاه خبری میدل ایست مانیتور با تأکید بر موضوعاتی چون پس از حمله ایران بازدارندگی اسرائیل از بین رفته است؟ جنگ بین ایران و انگلیس طولانی خواهد بود، حزب الله می تواند پاسخ به اسرائیل را شدیدتر کند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

آروتز شوا: پس از حمله ایران بازدارندگی اسرائیل از بین رفته است؟

تنش های سال اخیر میان ایران و اسرائیل باعث شده است رسانه ها مختلف درباره قدرت واقعی هر یک از این دو بازیگر گمانه زنی کنند.

در این میان کانال خبری آروتز شوا در این باره نوشت: آیا قدرت بازدارندگی اسرائیل پس از تجاوز ایران از بین رفته است؟

ادامه می دهد: هنگامی که واکنش شدید نخست وزیر بنت به موشک های حزب الله در روز جمعه اتفاق نیفتاد، رسانه های اسرائیلی آن را به دلیل حضور احزاب چپ و عرب در ائتلاف بیان کردند.

همچنین مدعی شده است: هفته گذشته هواپیماهای بدون سرنشین ایران به کشتی مرتبط به اسرائیل در دریای عمان حمله کرده اند.

آروتز شوا: پس از حمله ایران بازدارندگی اسرائیل از بین رفته است؟

در پایان این کانال خبری آورده است تنش های اخیر نشان می دهد قدرت اطلاعاتی اسرائیل کاهش پیدا کرده است و قدرت و نفوذ اطلاعاتی محور مقاومت افزایش داشته است.

نشنال اینترست: جنگ بین ایران و انگلیس طولانی خواهد بود

مقایسه قدرت نظامی ایران و کشورهای مختلف مخصوصاً قدرت های غربی پس از تنش های اخیر در منطقه از جمله مواردی است که برخی رسانه های بین المللی به آن پرداخته اند.

از جمله این رسانه ها می توان به نشریه نشنال اینترست اشاره کرد که در این باره نوشت: جنگ بین ایران و انگلیس طولانی و خونین خواهد بود.

ادامه می دهد: مقایسه قدرت نظامی انگلیس و ایران نشان می دهد که انگلیس از نظر نیروی انسانی، نیروی زمینی، دریایی و منابع نفتی عقب است.

افزوده است: اما این مسائل تنها در آمار است و گمراه کننده است زیرا انگلیس سلاح هسته ای در اختیار دارد و چهار زیردریایی هسته ای که می توانند روسیه و چین را به قرون وسطی بازگرداند.

نشنال اینترست: جنگ بین ایران و انگلیس طولانی خواهد بود

در پایان این نشریه این طور نتیجه گرفته است که در صورتی که ایران و انگلیس در خلیج فارس درگیر شوند، ایران از ابزارهایی بیشتری برخوردار است، پس این که کدام یک قوی تر هستند به شرایط بستگی دارد.

میدل ایست مانیتور: حزب الله می تواند پاسخ به اسرائیل را شدیدتر کند

تنش های لبنان و اسرائیل که روزهای اخیر روز به افزایش بوده است یکی از مسائل پر تکرار در رسانه های بین المللی بوده است.

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در این باره نوشت: نصرالله، رئیس حزب الله، گفت که این گروه می تواند پاسخ به اسرائیل را تشدید کند.

ادامه می دهد: رهبر حزب الله لبنان گفت این گروه تصمیم گرفته است پاسخ حملات اسرائیل را در زمین بدهد، اما ممکن است در آینده استراتژی خود را عوض کند.

افزوده: حزب الله روز جمعه موشک هایی را به سوی نیروهای اسرائیلی شلیک کرد حزب الله در واکنش به تنش های گسترده با ایران اقدام کرد.

میدل ایست مانیتور: حزب الله می تواند پاسخ به اسرائیل را شدیدتر کند

در پایان این پایگاه خبری به نقل از نصرالله آورده است که حزب الله می خواست نشان دهد که حملات اسرائیل بی پاسخ نمی ماند.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید