بازتاب ایران

آروتزشوا: گفتگو با عربستان در فضای خوب ادامه دارد/ نیوزویک: اطلاعات از انبار هسته ای ایران تخمینی است/ اسپوتنیک: مذاکرات وین در این دور به نتیجه نمیرسد/ رویترز: ایران آثار اورانیوم در سایت های هسته ای را توضیح داد

    کد خبر :815366

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل کانال خبری آروتزشوا، هفته نامه نیوزویک، خبرگزاری اسپوتنیک و خبرگزاری رویترز تأکید بر موضوعاتی چون گفتگو با عربستان در فضای خوب ادامه دارد، اطلاعات از انبار هسته ای ایران تخمینی است، مذاکرات وین در این دور به نتیجه نمیرسد، ایران آثار اورانیوم در سایت های هسته ای را توضیح داد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

آروتزشوا: گفتگو با عربستان در فضای خوب ادامه دارد

گفتگوهای ایران و عربستان که با میانجیگری عراق از چند هفته گذشته در حال انجام است، یکی از کانون های توجه رسانه ها در خاورمیانه است.

کانال خبری آروتزشوا درباره این گفتگوها نوشت: ایران می گوید مذاکراتش با سعودی در یک فضا خوب ادامه دارد، این مذاکرات تا چند هفته قبل مخفی بود.

در ادامه آورده است: وزارت امورخارجه ایران دوشنبه گفت جمهوری اسلامی ایران در یک فضای خوب در حال گفتگو با رقیب منطقه ای خود، عربستان سعودی است.

همچنین افزود: خطیب زاده مدعی است گفتگوها هنوز در یک فضای خوب ادامه دارد و ایران امیدوار است این مذاکرات بتواند به تفاهم مشترک منجر شود.

مذاکره ایران و عربستان

در پایان این کانال خبری این طور نتیجه گرفته است که ایران و عربستان در یمن و سوریه در تضاد هستند و به نوعی در مقابل یکدیگر ایستاده اند.

نیوزویک: اطلاعات از انبار هسته ای ایران تخمینی است

پس از خروج دونالد ترامپ از برجام و اعمال محدودیت ها از سوی ایران، یکی از موضوعاتی که دستخوش تحول شد، بازرسی های بین المللی از سایت های هسته ای ایران بود.

هفته نامه نیوزویک در این باره نوشت: سازمان دیده بان سازمان ملل می گوید انبار هسته ای ایران پس از بازرسی های محدود کشور، تخمینی است.

در ادامه مطلب آمده است: دیده بان اتمی روز دوشنبه گفت پس اعمال محدودیت در بازرسی ها از سایت های هسته ای ایران، اطلاعات موجود درباره انبارهای هسته ای ایران تخمینی است.

افزوده است: طبق گزارش محرمانه این نهاد بین المللی محدودیت های اعمال شده توسط ایران فراتر از دسترسی به دوربین ها است.

هسته ای

در پایان این هفته نامه تاکید کرده است برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای میزان انباشت اورانیوم ایران مهم است و اکنون هیچ دسترسی دقیقی در این باره وجود ندارد.

اسپوتنیک: مذاکرات وین در این دور به نتیجه نمیرسد

مذاکرات وین از بدو شروع در کانون توجه بین المللی بوده است و یکی از مسائلی که در ابهام قرار دارد، زمان و میزان پیشرفت این مذاکرات است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: گفته می شود مذاکره کننده ارشد ایران می گوید مذاکرات هسته ای در دور فعلی به نتیجه نمی رسد.

در ادامه مطلب آمده است: عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد ایران گفت: دور پنجم مذاکرات دشوار است و بعید است بازگشت به برجام در این دور اتفاق افتد.

همچنین افزوده است: تا کنون پیشرفت های خوبی اتفاق افتاده است ولی همچنان نکات مهمی وجود دارد که باید درباره آن ها بحث شود.

مذاکرات وین

در پایان این خبرگزاری اشاره کرده است که مسائلی در این دور از مذاکرات مطرح شده است که ممکن است هیئت ها مجبور شوند برای مشورت به کشورهای خود بازگردند.

رویترز: ایران آثار اورانیوم در سایت های هسته ای را توضیح داد

چندی است مطلبی درباره وجود بقایای اورانیوم غنی شده در سایت های هسته ای ایران در رسانه ها دیده می شود.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: ایران در توضیح آثار اورانیوم یافت شده در چندین سایت اعلام نشده موفق شده است.

در ادامه این خبرگزاری آورده است که این گزارش می توانست گفتگوهای هسته ای میان ایران و سایر اعضای برجام در وین را دچار چالش کند.

همچنین به مساله نطنز و اختلال در غنی سازی اورانیوم ایران نیز اشاره شده است و نیز آمده است: ایران اسرائیل را در این مورد مقصر می داند.

غنی سازی

در پایان این خبرگزاری از نگرانی آژانس درباره احتمال به نتیجه نرسیدن مذاکرات فنی ایران و آژانس گفته است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید