بازتاب ایران

آروتزشوا: ایران از پیروزی اعراب استقبال می کند/ نیوزویک: ایران و گروه های فلسطینی علیه اسرائیل همکاری کردند/ اسپوتنیک: ایران رای دادگاه کانادا را بی اساس می داند/ اورشلیم پُست: حماس متعهد شد اسرائیل را بی ثبات کند

    کد خبر :812217

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل کانال خبری آروتزشوا، هفته نامه نیوزویک، خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه اورشلیم پُست تأکید بر موضوعاتی چون ایران از پیروزی اعراب استقبال می کند، ایران و گروه های فلسطینی علیه اسرائیل همکاری کردند، ایران رای دادگاه کانادا را بی اساس می داند، حماس متعهد شد اسرائیل را بی ثبات کند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

آروتزشوا: ایران از پیروزی اعراب استقبال می کند

جنگ در غزه و مقاومت ستودنی مردم این منطقه در برابر حملات اسرائیل در رسانه ها بازتاب های گوناگونی را در پی داشته است، در این میان حمایت های معنوی ایران از مقاومت مردم فلسطین در خبرها آمده است.

کانال آروتزشوا در این باره نوشت: ایران از پیروزی تاریخی اعراب در برابر اسرائیل استقبال می کند.

رهبر ایران از کشورهای مسلمان می خواهد که از اعراب فلسطینی حمایت نظامی و ماکرده و به بازسازی غزه کمک کنند.

در ادامه: وزارت خارجه ایران روز جمعه پیروزی تاریخی اعراب فلسطین را پس از اجرای آتش بس در غزه ستود.

به نقل از آقای خطیب زاده آمده است: تبریک به خواهران و برادران فلسطینی ما بابت این پیروزی تاریخی که متجاوز را مجبور به عقب نشینی کرد.

همچنین افزوده است: رهبر ایران از کشورهای عربی خواسته است صادقانه به اعراب فلسطین کمک کنند و در بازسازی های بعد از آتش بس حمایت مالی خود را داشته باشند.

در پایان این کانال خبری این طور ذکر کرده است که در طول یازده روز درگیری هزاران موشک از غره به سوی سرزمین های اشغالی شلیک شده است و ایران حمایت خود را از گروه های مقاومت در برابر اسرائیل از دست نداده است.

نیوزویک: ایران و گروه های فلسطینی علیه اسرائیل همکاری کردند

آتش بس در غزه پس از یازده روز درگیری شدید صورت گرفت در حالی که ایران در طول این درگیری همواره حمایت خود از مقاومت را اعلام کرد .

هفته نامه نیوزویک در این موضوع نوشت: ایران و گروه های فلسطینی پس از جنگ غزه مشارکت علیه اسرائیل را ستایش می کنند.

در ادامه این مطلب آمده است: درحالی که آرامش در نوار غزه روز اول خود را سپری کرد، ایران و گروه های مقاومت فلسطینی مشارکت و همکاری خود را ستودند.

همچنین افزوده است: نبرد یازده روزه در نوار غزه با میانجیگری مصر به آتش بس ختم شد روز پنج شنبه آتش بس مورد تایید دو طرف قرار گرفت.

قدس

در پایان این هفته نامه به صحبت های مسئولین گروه های مقاومت در فلسطین پرداخته است که همگی ایران را شریک خود در تشکر خوانده اند.

اسپوتنیک: ایران رای دادگاه کانادا را بی اساس می داند

دادگاهی در کانادا حادثه هواپیمای اوکراینی را بررسی کرده است و در حکم صادره، ایران را متهم کرده است که هواپیمای اوکراینی را به عمد هدف قرارداده است و این کار را نوعی تروریسم خطاب دانسته.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره مطلبی را منتشر کرده است و نوشت: تهران رای بی اساس دادگاه کانادا را در مورد سقوط جت اوکراینی مورد انتقاد قرار داد.

در این مطلب آمده است: وزارت خارجه ایران روز جمعه اعلام کرد که تهران حکم دادگاه کانادا مبنی بر اینکه ایران عمداً یک هواپیمای مسافربری اوکراینی را سرنگون کرد، را بی اساس و دارای انگیزه سیاسی می داند.

افزوده است: روز پنج شنبه دادگاه عالی کانادا ایران را به علت سرنگون کردن عمدی هواپیمای مسافربری اوکراینی، مطابق قانون کانادا متهم به انجام اقدام تروریستی کرده است.

هواپیما

در پایان این خبرگزاری اشاره کرده است که طبق گزارش نهایی سازمان هواپیمایی کشوری ایران هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری اوکراینی یک خطا در شناسایی هدف بوده است که این ادعا از سوی اوکراین و کانادا پذیرفته نشده است.

اورشلیم پُست: حماس متعهد شد اسرائیل را بی ثبات کند

صحبت های روز جمعه اسماعیل هنیه بازتاب های زیادی داشته است، رسانه های اسرائیل بخش هایی از این صحبت ها را مورد توجه خاص قرار داده اند.

از جمله این رسانه های روزنامه اورشلیم پُست است که نوشت: اسماعیل هنیه گفت: حماس متعهد می شود اسرائیل را بی ثبات کند و از حمایت ایران تشکر کرد.

در ادامه آمده است: اسماعیل هنیه، رئیس سیاسی حماس اظهار داشت که هدف فعلی حماس ادامه بی ثبات سازی در قدس است، این صحبت ها تنها چند ساعت پس از اجرای آتش بس مطرح شد.

همچنین افزوده است که در این درگیری ها که به مدت یازده روز به طول انجامید بیش از 4500 راکت و خمپاره توسط گروه های مقاومت در فلسطین به اسرائیل شلیک شده است.

حماس

در پایان این روزنامه به حمایت های مقامات ایرانی مخصوصاً رهبر ایران از مقاومت مردم فلسطین پرداخته است، پیشرفت های مقاومت در فلسطین این طور بیان شده است که جوانان فلسطین از سنگ به موشک دقیق رسیده اند و امروز از پهپاد در مبارزات خود استفاده می کنند.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید