آخرین وضعیت کرونا در ایران/شناسایی ۶۰ مبتلا به ویروس جهش‌یافته/ فهرست رنگ‌بندی

    کد خبر :810824

اگرچه تعداد شهرهای قرمز کشور به سه مورد تقلیل یافته اما شناسایی ۶۰ مورد مبتلا به ویروس‌های جهش یافته کرونا در کشور، نگرانی‌ها از انتقال بیماری را بیشتر کرده است. نانوایی‌ها در صدر پروتکل‌شکنان قرار دارند و بیش از ۱۷۰۰ صنف در یک هفته اخیر پلمب شده‌اند.

تعداد شهرهای قرمز کشور به سه شهرستان کاهش یافته است و هم‌اکنون تنها سه شهرستان قلعه گنج، پارسیان و سلماس در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و مابقی شهرهای کشور وضعیت زرد و نارنجی دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا سفر «از» و «به» شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع و مشمول جریمه است. در مورد ممنوعیت سفرها استان تهران و البرز یکپارچه دیده می‌شود و بنابراین سفر از البرز به تهران ممنوع نیست.

ممنوعیت تردد شبانه

تردد با خودروی شخصی از ساعت 22 شب تا سه بامداد در تمام شهرهای کشور ممنوع و مشمول جریمه 200 هزار تومانی است.

طرح ترافیک اجرا می‌شود

طرح ترافیک از شنبه 25 اردیبهشت از ساعت 8 و 30 دقیقه بامداد تا 16 در محدوده‌های اعلام شده، اعمال می‌شود.

روند بستری بیماران در کشور

روند بستری بیماران کرونایی در اغلب استان‌های کشور دارای شیب نزولی است؛ به گفته وزیر بهداشت، منحنی شیوع این بیماری در سراسر کشور سر به فرود آورده است و تقریبا در همه استان‌‌ها شاهد مهار بیماری به طور گسترده هستیم.

شناسایی 60 مبتلا به ویروس‌های جدید جهش یافته کرونا

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونابا بیان انکه در خصوص ویروس های جهش یافته، بیشترین نگرانی‌مان در استان‌های جنوبی و شرقی به ویژه سیستان بلوچستان، هرمزگان، کرمان و است، گفته است: مجموعاً در این استان‌ها بالغ بر 60 مورد مبتلا به ویروس‌های جهش‌یافته شناسایی شده است!

روند درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور مطابق تصویر زیر است. میانگین درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور 64.8 درصد است که با میزان مطلوب (بالای 90 درصد) فاصله دارد.

بیشترین گزارش تخلفات اصناف، مربوط به نانوایی‌هاست که اکثراً به دلیل عدم رعایت بهداشت دست و عدم استفاده از ماسک توسط کارکنان، گزارش می‌شود.

مردم از عدم رعایت پروتکل‌ها در کدام اصناف شکایت کرده‌اند؟

نمودار زیر درصد فراوانی شکایات مردمی از اصناف را نشان می‌دهد؛ بر این اساس، نانوایی‌ها، اماکن مسکونی، سوپرمارکت‌ها و سلف سرویس‌ها و رستوران‌ها در صدر جدول اصنافی قرار دارند که مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آنها رضایت نداشته‌اند.

نمودار زیر آخرین وضعیت اخطار به اصناف را نشان می‌دهد؛ سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها و رستوران‌ها، مساجد، مطب‌ها، بانک‌ها و فروشگاه‌ها زنجیره‌ای بیشترین اخطارها را در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی دریافت کرده‌اند.

تعداد کل مراکز عرضه و توزیع و تهیه مواد غذایی، اماکن عمومی و کارگاه‌هایی که به دلیل عدم رعایت مناسب پروتکل‌ها به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، از 15 تا 22 اردیبهشت ماه سال جاری، بالغ بر 31 هزار مورد بوده که از این تعداد، 1741 مورد پلمب شده‌اند.

آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در ایران

طبق اعلام وزارت بهداشت، تاکنون یک میلیون و 756 هزار و 95 نفر دوز اول واکسن کرونا و 352 هزار و 626 نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به دو میلیون و 108 هزار و 721 دوز رسیده است؛ واکسیناسیون افراد بالای 80 سال رو به اتمام است و سالمندان بالای 75 سال نیز از این هفته در نوبت تزریق واکسن کرونا قرار دارند؛ برای دریافت واکسن کرونا نیاز به مراجعه حضوری نیست و با افراد واجد شرایط، از سوی مراکز بهداشت تماس گرفته می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید