آخرین وضعیت فعالیت جایگاه‌های سوخت در کشور

    کد خبر :856511
آخرین وضعیت فعالیت جایگاه‌های سوخت در کشور

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، از فعال شدن فرآیند سوخت‌گیری در ۲ هزار و ۸۰۰ جایگاه عرضه سوخت خبر داد.

کرامت ویس کرمی گفت: تا ساعت ۸ صبح امروز ۲ هزار و ۸۰۰ جایگاه در سراسر کشور به‌صورت آفلاین فعال شده و سوخت‌گیری در این جایگاه‌ها امکان‌پذیر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد جایگاه‌های سوخت فعال شده اند افزود: حدود ۲۴۰ جایگاه نیز بصورت سامانه‌ای راه اندازی شده و در این جایگاه‌ها عرضه سوخت با استفاده از کارت سوخت هوشمند و بصورت سهیمه‌ای نیز امکان پذیر شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تا قبل از ظهر امروز همه جایگاه‌های سوخت کشور به مدار بازخواهند گشت.

همچنین سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به در مدار قرار گرفتن ۸۰ درصد از جایگاه‌های سوخت کشور به ایرنا گفت: تعداد جایگاه‌هایی که به سامانه هوشمند متصل شده‌اند افزایش پیدا کرده است.

فاطمه کاهی با تاکید بر اینکه آمار جایگاه‌های متصل به سامانه هوشمند سوخت روندی افزایشی داشته، افزود: اکنون تعداد این جایگاه‌ها به ۲۲۰ جایگاه رسیده و امیدواریم تا پایان امروز سامانه هوشمند به مدار بازگردد.

وی ادامه داد: تعداد جایگاه‌هایی که اکنون در مدار عرضه قرار دارند به ۸۰ درصد رسیده که امکان دریافت بنزین با نرخ آزاد در آنها فراهم است.

به گفته کاهی در حال حاضر ۳ هزار جایگاه در مدار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سامانه هوشمند با مشکل مواجه شده، گفت: به دلیل پراکندگی جایگاه‌های سوخت در کشور و لزوم حضور کارشناسان فنی، رفع این مشکل زمان‌بر خواهد بود.

به گزارش صدا وسیما، گفتنی است،حمله سایبری به سامانه سوخت گیری در پمپ بنزین‌ها در روز گذشته باعث ایجاد اختلال و وقفه در عرضه سوخت در پمپ بنزین های کشور شد و با تلاش کارشناسان حوزه مجازی پس از اطلاع از این حمله سایبری عصر روز سه شنبه فعالیت تعدادی از پمپ بنزین ها در کشور آغاز شد. جزئیات این حمله سایبری و منشاء آن نیز در دست بررسی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید