آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور/ دُز دوم واکسن‌ها پایان هفته تزریق می‌شود

    کد خبر :818278
آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور

رئیسی گفت: تزریق دز دوم واکسن‌ها آخر همین هفته تا هفته آینده انجام می‌شود.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آخرین جزئیات روند واکسیناسیون در کشور اظهار کرد: آخرین نتایج فاز دوم تست انسانی واکسن ایرانی امروز اعلام می‌شود که اگر موفق به اخذ گواهی بشوند، مجوز مصرف اضطراری صادر خواهد شد.

رئیسی گفت: در یک بد عهدی، محموله سه میلیون دُزی واکسن کرونا به دست ما نرسید البته بخشی از محموله ۳ میلیون دزی این هفته به کشور وارد می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به تازه‌ترین وضعیت رنگ بندی شهر‌های ادامه داد: ۱۳ شهر در وضع قرمز، ۲۰۸ شهر نارنجی و ۲۲۷ شهر در وضع زرد کرونا قرار دارند.

رئیسی ادامه داد: از ۱۳ شهر قرمز، سه شهر در سیستان و بلوچستان، یک شهر در کرمان و باقی شهر‌های قرمز در استان هرمزگان قرار دارند.

او درباره آخرین وضعیت کشور توضیح داد: روند کلی کشور از نظر موج بیماری نزولی است، اما در استان‌های جنوب و شرق درگیری‌هایی با ویروس مشاهده شده است که نسبت به سایر استان‌ها وضعیت متفاوتی دارند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان روند بیماری همچنان صعودی است و نیاز است که بیشترین مراقبت را انجام دهند؛ البته بعضی استان‌ها مانند کرمان و بوشهر هم نیازمند مراقبت بیشتری هستند.

او تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ هزار نظارت برای امتحانات پایه نهم و دوازدهم انجام شد. همچنین بالای ۹۰ درصد حوزه‌های امتحانی و دانش آموزان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده اند.

افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کشور به ۷۰ درصد

رئیسی تاکید کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کشور به ۷۰ درصد افزایش یافته است و امیدواریم شاهد ادامه این روند باشیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: افرادی که دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و نوبت دز دوم آن‌ها فرا رسیده است، نگران نباشند؛ در آخر این هفته تا هفته آینده دُز دوم تزریق می‌شود.

او گفت: بعد از اینکه تعدادی واکسن در تیرماه به دست ما برسد، روند واکسیناسیون گروه‌های سنی از سر گرفته می‌شود.

رئیسی درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت: خواهشمندم از نامزدهای انتخاباتی، رئیس ستادها و مردم که در برگزاری این رویداد ملی، اصول بهداشتی را رعایت کنند تا یک انتخابات سالم از نظر سلامت جامعه داشته باشیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به کاندیدای ریاست جمهوری تاکید کرد: بحث کرونا و سلامتی مردم را سیاسی نکنیم و بهتر است این مسائل را به کارشناسان حوزه سلامت بسپاریم.

باشگاه خبرنگاران جوان

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید