آب پاکی وزیر شهرسازی روی دست متقاضیان مسکن دولتی؛ وزارت راه و شهرسازی بدهی کارگران را هم نمی تواند بدهد!

    کد خبر :872649

وزارت راه و شهرسازی که قرار بود با ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور به بخشی از نیاز بازار و جوانان به مسکن و سرپناه شخصی پاسخ دهد، حالا و در ابتدای راه به بهانه هایی متوسل می شود تا از زیر بار این مسولیت مهم شانه خالی کند؛ بهانه هایی که از مدیران محلی و معاونان وزیر عبور کرده و به شخص وزیر رسیده است.

«بازتاب»؛ آرش خداپرست- در شرایطی که معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی به صورت مستمر به شهروندان جامعه وعده ساخت مسکن ارزان قیمت آن هم با تسهیلات ویژه می دهد، از آنسو صحبت های تازه ای که وزیر راه و شهرسازی پیرامون بودجه و اعتبارات این وزارتخانه بیان کرده است، نگرانی های فراوانی را در دل متقاضیان مسکن ملی و کسانی که به شعارهای دولت سیزدهم دل بسته بودند، ایجاد کرده است.

توضیح بیشتر اینکه رستم قاسمی- وزیر راه و شهرسازی به تازگی و در نشست با فعالان و پیمانکاران حوزه راهسازی در شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل در هفته حمل و نقل اظهار داشت: حتما از بودجه وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۱ اطلاع دارید و می‌دانیم که با این اعتبارات امکان اجرای پروژه‌های عمرانی وجود ندارد و در این روز‌ها با بدهی به کارگران و کارکنان در حوزه ساخت مواجه هستیم

قاسمی برای تشریح دقیق تر مشکلات موجود در بخش اعتبارات این وزارتخانه اضافه کرد: طبق فرموده حضرت محمد (ص) دستمزد کارگر بلافاصله داده شود و امروز شرایط معیشتی به گونه‌ای است که اگر کارگری یک ماه حقوق نگیرد حتی تخم مرغ هم نمی‌تواند بخورد.

این سخنان و اظهارنظرهای شخص وزیر راه و شهرسازی پیرامون بودجه های عمرانی وزارتخانه متبوعش در حالی است که از آنسو مشاهده می کنیم دولت سیزدهم به مردم ایران پیش از انتخاب و استقرار وعده ساخت سالانه یک میلیون مسکن را داده بود.

وعده ای که البته همین آقای وزیر مدتی بعد تلاش کرد تا کمی آن را تلطیف کند و تأکید کرد که قرار است سالانه یک میلیون مسکن را تا دو سال آینده عملیاتی خواهیم کرد.

اکنون نیز که بیش از 4 ماه از آغاز بکار دولت جدید گذشته است، عملاً مشاهده می کنیم که وزارت خانه مذکور در حوزه مسکن جزء انجام فرایندهای ثبت نام و غربالگری های بیهوده کار جدی و اساسی انجام نداده است.

به این ترتیب و در حالی که تصور می شد که این کم کاری ها و تأکید فراوان روی ثبت نام ها نه اجرا مقدمه ای برای آغاز یک انقلاب در عرصه ساخت و ساز مسکن است، اما سخنان جدید وزیر راه و شهرسازی مصداق بارز آب سردی است که روی دست متقاضیان مسکن ملی ریخته شد.

این موضوع را از آنجایی مورد تأکید قرار می دهیم که می دانیم متولیان بخش مسکن این وزارتخانه تقریباً همان تیم دولت قبلی است و علاوه بر اظهارات نگران کننده رستم قاسمی، عملکرد ضعیف آنها در فرایند اجرای پروژه های مسکن ملی نیز گواه دیگری بر این مدعاست.

با این همه باید منتظر ماند و دید در ادامه و در ماه های آتی دولت مستقر چه برنامه و عزمی عملیاتی برای عبور از این شرایط بغرنج دارد؟ آیا بنا دارد با طرحی نو به وعده و شعاری که به مردم در بخش مسکن داده است، عمل کند و یا با دست فرمان جدیدی که وزیر راه اتخاذ کرده است، به توجیه ناکارآمدی هایش خواهد پرداخت!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید