آب و برق گران می شود

    کد خبر :798849

در بخش آب شرایط متفاوت است و کاهش آب در سال آبی را نسبت به سال گذشته و نسبت به بلند مدت با کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصد شاهد هستیم. همکاران ما با جدیت برای تامین آب شرب در تلاش هستند و در بودجه ۱۴۰۰ احکام خوبی مدنظر قرار گرفته است. وزیر نیرو گفت: اگر هر ارگانی در خصوص آب شیرین کن ها بتواند کمکی به وزارت نیرو داشته باشد، حمایت می‌کنیم.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه اولین پویش هر هفته الف_ب ایران در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر حمایت نکردن وزارت نیرو از ساخت آب شیرین کن‌ها توسط انرژی اتمی گفت: ما امسال برای خرید تضمینی آب شیرین کن قرارداد می‌بندیم و از تمامی ارگان‌ها در این زمینه حمایت می‌کنیم.

او ادامه داد: در بوشهر هم طرح‌هایی در دست اجرا است و اگر پیشنهاد مکتوبی از سوی انرژی اتمی داشته باشیم با کمال میل استقبال می‌کنیم.

او در خصوص تامین انرژی برای تابستان ۱۴۰۰ گفت: اهمیت امسال همانند سال‌های قبل است، خوشبختانه تولید برق در شرایط خوبی است و واحد‌های اورهال سالیانه قبل از افزایش دما به مدار می‌آیند.

وزیر نیرو بیان کرد: در بخش آب شرایط متفاوت است و کاهش آب در سال آبی را نسبت به سال گذشته و نسبت به بلند مدت با کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصد شاهد هستیم. همکاران ما با جدیت برای تامین آب شرب در تلاش هستند و در بودجه ۱۴۰۰ احکام خوبی مدنظر قرار گرفته است.

اردکانیان گفت: مصرف غیر مجاز آب و برق به حکم قانون غیر مجاز است و ما با ابزار قانون که داریم بدون اغماض عمل می‌کنیم، این هفته دستور العمل جدیدی را برای ایجاد گشایش رمز ارز‌ها اطلاع رسانی کردیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: با حرکات غیر اخلاقی به شدت برخورد می‌شود و استفاده غیر مجاز برای رمز ارز‌ها مشابه دست کردن به جیب مردم است.

او در خصوص افزایش تعرفه انرژی افزود: مصوبه هیئت وزیران از سال ۹۷ است و بر این اساس هر سال از اول اردیبهشت فارغ از تورم هرچه مقدار است، تعرفه ۷ درصد افزایش می‌یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید