آئودی Q5 فیس‌ لیفت 2021 رونمایی شد

  • خودرو
  • سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ ۱۴:۰۸
    کد خبر :726806

شاسی‌بلند کمپکت آئودی Q5 از سال ۲۰۰۸ و تاکنون در دو نسل عرضه شده است. به‌تازگی فیس‌لیفت این خودرو که پرفروش‌ترین مدل آئودی در بازار آمریکا است، با طراحی جدید جلو، قدرت بیشتر و چراغ‌های جدید عقب معرفی شده است.

این خودروساز آلمانی نمای جلو Q5 را مانند سایر مدل‌هایش ازجمله نسخه‌ی جدید Q3 کمی تغییر داده است. جلوپنجره‌‌ی پهن‌تر و کوتاه‌تر، طراحی جدید هدلایت‌ها و ورودی‌های هوا اطراف سپر جلو و چراغ‌های عقب با فناوری OLED از ویژگی‌های ظاهری Q5 جدید است. مزیت فناوری OLED ارائه‌‌ی روشنایی با کیفیت، همگن‌بودن و کاهش درز میان قسمت‌های مختلف است که در آینده برای طراحی چراغ‌ها‌ی با دقت بالا و متنوع گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. طبق گفته‌ی سرپرست قسمت فناوری روشنایی آئودی، فناوری OLED ظرفیت درخورتوجهی برای توسعه دارد.

بسیاری‌از نوآوری‌های آئودی درزمینه روشنایی ازجمله فناوری پرتو ماتریکسی هدلایت‌ها در کشور آمریکا غیرقانونی شناخته می‌شوند. بااین‌وجود، فناوری OLED استثنا است. این فناوری به‌طور استاندارد در پرچم‌دار مدل Q5 یعنی مدل اسپرت SQ5 نصب می‌شود و طبق گفته‌ی این شرکت، در آینده‌ی نزدیک احتمالا شاهد عرضه‌‌اش روی سایر مدل‌ها نیز خواهیم بود.

کابین Q5 از جدید‌ترین سامانه‌ی اطلاعات و سرگرمی آئودی با صفحه‌نمایش لمسی ۱۰/۱ اینچی و قابلیت پشتیبانی بی‌سیم از اپل کارپلی استفاده شده است. این سیستم قابلیت به‌روزرسانی از راه دور دارد که برنامه‌هایی مانند نویگیشن را شامل می‌شود. پنل دیجیتالی کیلومتر‌شمار خودرو مانند مدل قبلی پابرجا است و سامانه‌های هشدار عبور‌از خط، حس‌گر‌های پارک در دو طرف و سامانه هشدار ترافیک آئودی به فهرست امکانات الکترونیکی خودرو اضافه شده است.

آئودی Q5 از پیشرانه‌ی دولیتری چهارسیلندر توربو با قدرت ۲۶۱ اسب‌بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. سامانه تمام‌چرخ متحرک کواترو آئودی و جعبه‌دنده‌ی هفت‌سرعته خودکار به‌صورت استاندارد عرضه می‌شوند و از مدل دیفرانسیل جلو در مدل پایه خبری نیست. پیشرانه‌ی Q5 جدید ۱۳ اسب‌بخار قدرت بیشتری درمقایسه‌با نسخه‌ی قبلی دارد؛ همچنین با بهره‌بردن‌از فناوری هیبریدی، انتظار می‌رود مصرف سوخت این شاسی‌بلند کمتر شود.

خودرو اسپرت SQ5 از پیشرانه‌ی سه‌لیتری V6 با قدرت ۳۴۹ اسب‌بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. این مشخصات که درمقایسه‌با مدل پیشین تغییری نکرده است، صفر تا صدی معادل ۴/۷ ثانیه برای این شاسی‌بلند به‌ارمغان می‌آورد. طبق اعلام آئودی،‌ تقاضا برای مدل پرفورمنس RS Q5 وجود دارد؛ اما این خودروساز درمورد تولیدش اظهارنظر نکرده است.

قیمت مدل پایه آئودی Q5 در بازار آمریکا از ۴۳ هزار و ۳۰۰ دلار و شاسی‌بلند اسپرت SQ5 از ۵۲ هزار و ۹۰۰ دلار شروع می‌شود. با وجود افزایش امکانات و فیس‌لیفت خودرو، قیمتش درمقایسه‌با مدل قدیمی تغییری نکرده است. گفتنی است مدل پلاگین هیبریدی Q5 نیز پیش‌تر معرفی شده بود و حالا بدون تغییر مشخصات فنی برای ۲۰۲۱ عرضه می‌شود و احتمالا ۵۱ هزار و ۹۰۰ دلار ارزش‌گذاری شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید