بن سلمان، مقدمات رسیدن به پادشاهی عربستان را کامل کرد/ خبر غافلگیر کننده در راه است

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ ۱۵:۳۲
    کد خبر :99949

فعال توییتری مشهور عربستان از کامل شدن مقدمات رسیدن محمد بن سلمان به پادشاهی این کشور خبر داد.
مجتهد فعال توییتری مشهور عربستان که هر از گاهی اخبار پشت پرده دربار سعودی را فاش می‌کند، در تازه‌ترین توییت خود نوشت که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مقدمات لازم برای کناره‌گیری پدر به نفع خود را کامل کرده است.

به گزارش نامه نیوز این فعال سعودی گفت که طی امروز یا فردا خبر غافلگیر کننده‌‌ای از ولایت‌عهدی عربستان شنیده می‌شود، اما بن سلمان متردد و بسیار نگران است و به همین خاطر احتمال تعویق اعلام این خبر وجود دارد.

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، 21 ژوئن گذشته پسر خود «محمد بن‌سلمان» را به جای «محمد بن‌نایف»، که تا آن روز ولیعهد بود، به عنوان ولیعهد و جانشین خود تعیین کرد. در جریان این جابه‌جایی، محمد بن‌نایف، که چهره شناخته‌شده خاندان سعود در میان مقام‌های غربی به‌خاطر اقداماتش علیه «القاعده» است، تمامی سمت‌های دولتی خود را نیز از دست داد.

یک منبع سعودی پیش از این گفته بود که ملک سلمان اخیرا بیانیه‌ای ضبط کرده که در آن واگذاری قدرت به پسرش اعلام شده‌ است. این بیانیه هر زمانی ممکن است پخش شود، و احتمال آن وجود دارد که تا ماه سپتامبر اعلام شود.

سرعت پیشرفت محمد بن‌سلمان از زمان به قدرت رسیدنش یعنی طی 2 سال، خلاف پیش‌بینی‌ها بود و احتمال پادشاهی او قریب‌الوقوع است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید