آنگ سان سوچی: از تمامی شهروندان در راخین دفاع می‌کنیم

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ ۱۵:۲۷
    کد خبر :99943

رهبر دموکراسی خواه میانمار امروز (پنجشنبه) مدعی شد که دولت تحت کنترلش بهترین کار را در دفاع از ساکنان استان راخین انجام می‌دهد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه میانمار در حالی این مطالب را بیان کرده که مسلمانان روهنیجا گرفتار در استان راخین واقع در غرب میانمار با خشونت‌هایی از سوی دولت این کشور روبرو شده و 164 هزار تن از آنها از زمان آغاز درگیری‌ها در این منطقه به سمت بنگلادش فرار کرده‌اند.

به گزارش نامه نیوز، آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار اشاره‌ای به مساله فرار گسترده مسلمانان روهینجایی نکرده اما دولتش اعلام کرده که تلاش‌های زیادی را برای دفاع از تمامی شهروندان در این منطقه انجام می‌دهد.

سوچی که خود برنده جایزه صلح نوبل است، از سوی جامعه جهانی و افکار عمومی متهم است که کاری برای اقلیت مسلمان میانمار و پایان بحران این کشور انجام نمی‌دهد.

1.1 میلیون روهینجایی در استان راخین ساکن هستند که از سوی دولت میانمار تحت فشار هستند و بودایی‌های افراط‌گرا نیز همواره آنها را آماج اقدامات نژادپرستانه خود قرار می‌دهند.

درگیری‌ها در راخین 25 اوت سال جاری میلادی زمانی آغاز شد که شبه نظامیان روهینجایی به پاسگاه‌های پلیس و یک پایگاه نظامی متعلق به ارتش میانمار حمله کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید