برنی سندرز: ترامپ زشت ترین تصمیم تاریخ آمریکا را گرفت

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ ۱۵:۲۴
    کد خبر :99940

در حالی که صدها نفر در شهر نیویورک آمریکا دست به ‏راهپیمایی زدند و در جریان آن دهها نفر از معترضان از سوی پلیس ‏بازداشت شدند، «برنی سندرز» نامزد پیشین ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب دمکرات، درتوئیتی با انتقاد شدید از لغو قانون داکا، تاکید کرد: این اقدام، زشت ترین تصمیم یک رئیس جمهور در طول تاریخ معاصر آمریکاست.
سندرز در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: تصمیم ترامپ در لغو قانون داکا (حفاظت از آن دسته مهاجران غیرقانونی که در زمان کودکی وارد آمریکا شدند)، زشت ترین و ظالمانه ترین تصمیمی است که از سوی رئیس جمهوری آمریکا در طول تاریخ معاصر این کشور اتخاذ شده است.
به گزارش نامه نیوز وی در توییتی دیگر این تصمیم ترامپ را ناشی از درهم اندیشی او دانست و تاکید کرد که کنگره آمریکا باید همواره از حقوق آسیب دیدگان متاثر از لغو این قانون، حمایت کند.
در همین خصوص، نیویورک، ماساچوست، واشنگتن، کنتیکت، دلاویر، هاوایی، ایلی‌نوی، نیومکزیکو، کارولینای‌شمالی، آیووا، اورگن، پنسیلوانیا، رودآیلند، ورمونت و ویرجینیا 15 ایالتی هستند که علیه دولت مرکزی این کشور اقامه دعوا کردند.
«جف سشنز» وزیر دادگستری آمریکا روز سه شنبه گفته بود که این برنامه صرف شش ماه لغو و با قانون جدیدی که تدوین آن بر عهده کنگره این کشور گذاشته شده است، جایگزین خواهد شد.
قانون داکا در سال 2012 به فرمان «باراک اوباما» رئیس جمهوری وقت اجرایی شد و نزدیک به 800 هزار مرد و زن جوان را تحت محافظت قرار داد.
برخی افرادی که احتمال دارد ترامپ تصمیم به اخراج آن‌ها از آمریکا بگیرد، در صنعت فناوری این کشور به خوبی رشد کرده‌اند و عده ای حتی مالکان کسب و کارهای جدید هستند؛ همین موضوع باعث شده که علاوه بر نهادهای حقوق بشری، مدیران شرکت‌های بزرگ آمریکایی هم در صف معترضان به این تصمیم قرار بگیرند.
ترامپ در زمان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری وعده داده بود که این قانون را به سرعت لغو کند؛ با این حال پس از پیروزی در انتخابات با مخالفت‌هایی از جانب برخی سیاست‌مداران ارشد دمکرات و حتی جمهوریخواه مواجه شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید