معدن یورت آزادشهر در دادگاه محکوم شده است/ میزان گاز در کارگاه استخراج، بالاتر از استاندارد بود

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و درمان گفت: معدن زمستان یورت آزدشهر چندین‎ بار مورد بازرسی قرار گرفته و یک‌بار نیز به دادگاه معرفی و محکوم شده است.

خسرو صادق نیت امشب در محل حادثه معدن یورت آزادشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این معدن بیش از 400 کارگر داشته که در هنگام وقوع این حادثه و با اقدام صحیح عوامل امدای هلال احمر،  اورژانس و تیم پزشکی 68 نفر نجات پیدا کردند.

وی با بیان اینکه این حادثه 81 نفرمجروح در پی داشته، افزود: خوشبختانه بخش عمده‎ای از این افراد از بیمارستان مرخص شدند و چند نفر حال عمومی خوبی نداشتند که تحت مراقبت‎های ویژه بیمارستان قرار گرفتند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و درمان گفت: متاسفانه این حادثه تعدادی کشته به همراه داشته و می‌شد از این حادثه نیز پیشگیری کرد.

صادق‎نیت افزود: این معدن چندین‎ بار مورد بازرسی قرار گرفته و یک بار نیز به دادگاه معرفی و محکوم شده است.

وی با باین اینکه میزان گاز موجود در کارگاه استخراج ذغال سنگ بیش از حد استاندارد بوده است، خاطر نشان کرد: چندین بار بازرسان بهداشت و محیط این معدن را مورد بازرسی قرار داده و اخطار دریافت کرده است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و درمان افزود: در بررسی‎ها خطای انسانی و کارگر به عنوان علل وقوع این حادثه اعلام شده اماباید اذعان کنم که کارگر باید آموزش لازم را توسط کارفرما می‎دید و شرایط ایمنی کار باید  به گونه‎ای فراهم می‎شد که خطای انسانی منجر به فاجعه نشود.

صادق‎نیت با بیان اینکه شرایط ایمنی‎ کار باید خطای انسانی را پوشش می‎داد، افزود: کارفرمایان به مسائل ایمنی در محیط کارشان باید توجه داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید