مصطفی سالاری استاندار گیلان می شود/ مجمع نمایندگان بوشهر پیشنهاد خود را به وزارت کشور اعلام می کنند

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ ۱۰:۰۱
    کد خبر :99696

عبدالحمید خدری نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مصطفی سالاری استاندار بوشهر به استان گیلان می رود اما هنوز گزینه مشخصی برای بوشهر در نظر گرفته نشده است.
نامه نیوز: قطار دولت دوازدهم از پیچ معرفی کابینه گذشت و حالا نوبت عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور است که نشان دهد چقدر در راستای تحقق وعده ها حسن روحانی حرکت می کند. بزرگترین آزمون پیش روی او انتخاب استانداران است و این طور که به نظر می رسد آقای وزیر در دولت جدید بیش از قبل با خط فکری حامی رئیس جمهور همراه است. این را عبدالحمید خدری نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی می گوید. او در گفت وگو با نامه نیوز تاکید کرد: «طبق اطلاع ما گزینه های مورد نظر برای تصدی امور استانداری ها در دولت دوازدهم بیش از دولت یازدهم از نظر سیاسی به دولت نزدیک هستند».

خدری برای آنکه به شایعات دامن نزده باشد از اعلام گزینه های احتمالی برای به تصدی استانداری بوشهر پرهیز کرد و گفت: «وزارت کشور در حال حاض برای استانداری بوشهر هیچ فردی را در نظر نگرفته و قرار شده تا نمایندگان استان در جلسه ای گزینه های خود را بررسی کنند و فهرست مورد اجماع و تایید خود را در اختیار وزارت کشور قرار دهند».

به گفته نماینده بوشهر نظر وزارت کشور این است که 6 استان ازجمله بوشهر ، فارس، هرمزگان و گیلان استاندار غیربومی منصوب کند. او در پاسخ به اینکه آیا نمایندگان استان با این مساله موافق هستند یا خیر، گفت: «شاخص هایی مثل تجربه استانداری و تعهد و مسئولیت پذیری در نظر داریم و اگر فردی با آن همخوانی داشته باشد در مورد بومی یا غیر بومی بودن او مساله ای نداریم».

خدری در پاسخ به اینکه احتمال ابقای مصطفی سالاری استاندار بوشهر در دولت یازدهم در سمت خود چقدر است، گفت: « در آخرین گفت وگویی که با وزیر کشور داشتم مطلع شدم که آقای سالار استاندار بوشهر در دولت یازدهم قطعا به استان گیلان خواهند رفت».

مصطفی سالاری جوان ترین استاندار دولت یازدهم است که در سال 92 جایگزین فریدون حسنوند شد. او اصالتا دشتسانی است و همکاری نزدیکی با بیژن زنگنه وزیر نفت دارد. سالاری که در جریان انتخابات دوره قبل از اعضای ستاد مرکزی انتخاباتی روحانی و مسئول هماهنگ کننده ستادهای انتخاباتی در مناطق جنوب کشور بود، تحصیلات خود را در رشته حقوق و علم سیاسی به پایان برده و دکتری مدیریت اجرایی را از دانشگاه بوردو فرانسه گرفته است. سالاری 41 ساله در سال 81 جذب وزارت نفت شد و مسئولیت‌های متعددی در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به عهده داشت. در فاصله سال های 84 تا 87 و در دوران مدیرعاملی مهدی کرباسیان و سید عبدالجلیل رضوی قائم مقام پارس جنوبی بود. در سال 92 با روی کار آمدن دولت روحانی استاندار بوشهر و همزمان با حکم زنگنه، عضو کارگروه تدوین الگوی جدید قراردادهای نفتی ایران شد. او سابقه ریاست پژوهشکده حقوق و توسعه پایدار مؤسسه مطالعاتی بین‌المللی وزارت نفت را نیز در کارنامه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید