دولت توان جوان ایرانی را حتی در حد تولید “مربا” هم نمی‌داند/گویا رئیس جمهور چهار ساله ‌جهانگیری بوده‌ ‌نه روحانی

  • سیاسی
  • جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۸:۲۰

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان با اشاره به تفکری که حتی آب خوردن این مردم را به برجام گره می‌زند، گفت: دولت توان جوان ایرانی را حتی در حد تولید “مربا” هم نمی‌داند چون آن را وارد می‌کند.

محمدامین مهدی‌پور درباره اهمیت انتخابات پیش رو اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری، نقطه‌ای حساس در تاریخ کشورماست که مردم هر چهار سال یک بار تصمیم گیری کلان کرده و عمده امور خود را به یک تفکر خاص می‌سپارند که فکر می‌کنند راه حل مشکلات آن‌ها در دست این تفکر است.

وی افزود: حال اگر بخواهیم به وضعیت موجود و در حال تغییر جامعه بنگریم تا بتوانیم تحلیل مناسبی نسبت به وقایع داشته باشیم باید اعتراف کرد که تصمیم‌گیری قسمت  قابل توجهی از اقشار جامعه به روند برگزاری مناظرات و سخنرانی کاندیداهای ریاست جمهوری بستگی دارد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان با بیان اینکه شاهد دو تفکر متفاوت در این انتخابات هستیم، گفت: بخش اصلی و حساس این دوره رقابت دو تفکر کاملا متفاوت است تفکراتی که یکی نماد وضع موجود جامعه و خواستار ادامه وضعیت و روند فعلی است. دیگری نماد تغییر وضع موجود و اصلاح گسترده سیاست‌هایی است که در طی چهار سال گذشته به اجرا در آمده‌است.

وی ادامه داد: مناظره اول نشان داد که روحانی آمادگی لازم برای پاسخگویی به افکار عمومی در قبال اجرای چهار سال سیاست‌های برونگرا را ندارد زیرا نتوانست مردم را قانع کند که دستاورد‌هایی را که چهارسال پیش وعده داده‌ بودند در حد بالایی عملیاتی شده‌است.

مهدی‌پور بیان کرد: از طرفی جهانگیری که به عنوان کاندیدای به اصطلاح پوششی وارد عرصه انتخابات شده است، در عمل نشان داد که اطلاعات و آگاهی بیشتری نسبت به وقایع و اقدامات دولت تدبیر و امید دارد؛ اختلاف فاحش تسلط بر آمار و ارقام، بین روحانی و جهانگیری در حدی بود که گویا رئیس جمهور چهارساله مملکت جهانگیری بوده‌ است، نه روحانی.

وی تصریح کرد: همین مسئله سبب شده که جبهه اصلاحات به عنوان اصلی‌ترین حامی دولت تدبیر، به شک بیافتد که آیا این بار هم روحانی گزینه مناسبی برای اعلام حمایت جبهه اصلاحات است یا خیر؟ این خود به تنهایی نشان از عدم وحدت کلمه در جبهه اصلاحات است، از طرفی هم خود آن‌ها نیز می‌دانند که کناره گیری روحانی و حضور جهانگیری به عنوان کاندیدای اصلی، یک بازی دو سر باخت است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان ضمن توضیح درباره جریانی که برای تغییر آمده ‌است، بیان کرد: در مقابل این جریان تفکری است که با شعار تغییر آمده ‌است و مشکلات مردم را طی چهار سال گذشته، ناشی از حاکمیت تفکری ناکارآمد و غیر جهادی می‌داند؛ از طرفی این باور را دارد که راه حل این مشکلات در داخل کشور آن هم در دست جوانان این مرز و بوم است.

وی گفت: با وجود تمام نقدها به شهرداری تهران، قالیباف با عملکرد نسبتا مناسب در طی 12 سال تصدی شهرداری تهران پا به عرصه رقابت گذاشته که به نوعی می‌توان گفت وی در مناظرات، اصلی‌ترین و سرسخت‌ترین مخالفان سیاست‌های دولت تدبیر و امید است. فردی که با توجه به آشنایی از پیچ و خم روند اجرایی و عدم تسلط روحانی به آمار و ارقام، عرصه رقابت را برای دولتی‌ها سخت کرده است.

ادامه داد: از طرفی حجت الاسلام رئیسی، نماد نقد منطقی و بی‌طرفانه دولت در عرصه انتخابات است. فردی که با پیشینه‌ای مناسب و مدیریتی کارآمد پا به عرصه انتخابات گذاشت و قصد دارد صدای مستضعفان، محرومین و قشر متوسط جامعه باشد.

مهدی‌پور اظهار داشت: حرف کلی حجت‌الاسلام رئیسی خدمت به دور از هر گونه جناح بندی سیاسی‌است. به همین دلیل به دور از جناح بندی‌های مرسوم سیاسی، طرف صحبت خود را مردم و تنها رسالت خویش را خدمت می‌داند. به نظر می‌رسد پویش کار و کرامت ایشان امید تازه‌ای در دل مردم ناراضی از وضع موجود، ایجاد کرده‌باشد.

وی انتخابات پیشرو را عرصه رقابت بین دو تفکر خواند و در این خصوص ادامه داد: تفکراتی که یکی حل مشکلات را در خارج از مرزها، آن هم بر روی میز مذاکرات می‌بیند، حتی آب خوردن این مردم را به برجام گره می‌زند، تفکری که توان جوان ایرانی را در حد پختن آبگوشت بزباش پایین می‌آورد، البته اکنون معلوم شد که آقایان در این حد نیز روی جوان ایرانی حساب باز نکرده اند، چرا که آن ها را در حد تولید مربا هم نمی‌دانند و آن را وارد می‌کنند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان در خصوص توهین کرباسچی به مدافعان حرم که در روز افتتاح ستاد انتخاباتی روحانی در اصفهان صورت گرفت، گفت: نمای کلی این طیف فکری را می‌توان در سخنان چند روز پیش کرباسچی به عینه مشاهده‌کرد، تفکری که برای توهین به مدافعان حرم، که امنیت امروزمان را مدیون آن‌ها هستیم، کف و سوت می‌زند، داخل دستاوردهای یک ملت بتون می‌ریزد، تفکری که امنیت را در زانو زدن در مقابل کدخدا می‌داند؛ میزان انحراف این تفکر را می‌توان در بیانات اخیر مقام معظم رهبری مشاهده کرد که فرمودند: “حضور مردم، سایه جنگ را از کشور رفع کرده، نه مسئولان.”

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان اظهار داشت: مقابل این طیف فکری، تفکر انقلابی ایستاده، تفکری که بقای انقلاب را در خدمت بی‌منت به مردم و اطاعت از امر رهبری می‌داند، تفکری که ریشه حل معضلات را در داخل این مرز و بوم، آن هم  به دست جوانان غیور آن می‌بیند، تفکری که صدای مستضعفان را بهتر از صدای بالای شهرنشینان می‌شنود.

وی با بیان اینکه مسئله اصلی مردم امروز دغدغه معیشت و اقتصاد است، خاطرنشان کرد: مردم ما باید به فردی اعتماد کنند که برنامه اقتصادی قوی، متکی به داخل، پویا و منطبق با اقتصاد مقاومتی داشته باشد. بنابراین دو مناظره آینده از اهمیت بسیار بالایی در بین اقشار جامعه برخوردار است، در نهایت این مناظره اقتصادی است که فرد پیروز، در عرصه رقابت‌ها را تعیین می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید