اعتراض حمیدحامی به گزارش خبری ۲۰:۳۰

    کد خبر :99592

محمدقاصد اشرفی در گفت‌وگویی با ایسنا درباره اینکه گفته می‌شود سینماداران نسبت به انجام طرح بلیت نیم بهای سینماها در سراسر کشور به مناسبت روز ملی سینما و تا پایان هفته دفاع مقدس اعتراض دارند، بیان کرد:‌ ما در مجموع نسبت به این قضیه مخالفت نداریم و نمایندگان سینماداران با این موضوع موافقت کرده‌اند اما بحث ما سه هفته نبوده است و به نظر می‌رسد در این تصمیم که در تمام سینماهای کشور عملی شود کمی تعجیل صورت گرفته است، چرا که سه هفته فروش نیم بهای بلیت در سینماها بسیار زیاد است. او با اشاره به جلسه‌ای که روز گذشته 14 شهریورماه با صاحبان سینماها برگزار شده است، گفت:‌ نتیجه این جلسه که با حضور برخی اعضای انجمن برگزار شد، این بود که با اجرای فروش بلیت نیم بها به مدت یک هفته موافق باشیم و اگر استقبال از این طرح خوب بود آن وقت برای ادامه‌ی طرح، موافقت شود. سخنگوی انجمن سینماداران با یادآوری و تأکید بر اینکه نمایندگان سینماداران( در شورای صنفی نمایش )با سه هفته موافقت کرده‌اند، گفت: ما قصد داریم در یک هفته اول فروش نیم بهای بلیت سینماها را ارزیابی کنیم، چرا که به هر حال با صاحبان فیلم‌ها منافع مشترک داریم اما واقعیت این است که هزینه سینماها بسیار زیاد بوده و وقتی بلیت ارزان فروخته شود، هزینه سینماها تأمین نمی‌شود. به گزارش ایسنا، سخنگوی شورای صنفی نمایش اخیرا اعلام کرد که به مناسب روز ملی سینما، بلیت‌های تمام سینماهای کشور از 19 شهریور تا پایان هفته دفاع مقدس (7 مهر ماه ) نیم بها می‌شود و گفت در جلسه 13 شهریور ماه مقرر شد به مناسبت روز ملی سینما، حدود 20 روز، بهای بلیت سینماهای سراسر کشور تا پایان هفته دفاع مقدس بصورت نیم بها باشد.

حامی پس از پخش گزارشی تحت عنوان «ولنگاری در کنسرت‌های موسیقی» که شنبه ۱۱ شهریور در بخش خبری ۲۰:۳۰ از شبکه دو سیما پخش شد و بازنشر آن در شبکه‌های اجتماعی هیاهوی زیادی به پا کرد، از تخلف سازندگان آن برنامه و حذف ابتدا و انتهای گفته‌هایش و استفاده از یک جمله از صحبت‌های خود در این گزارش انتقاد کرد.

حامی این به گفته خودش «استفاده به مطلوب» از صحبت‌هایش را در این گزارش نوعی سوء‌استفاده و بی‌اخلاقی دانست.

او در این باره گفت: «حدود پنج یا شش ماه پیش از باشگاه خبرنگاران جوان با من تماس گرفتند و من آن‌ها را به آقای دهقان مدیر برنامه‌هایم لینک کردم و گفتم برای مصاحبه با او هماهنگ کنند. آن‌ها آنقدر برای انجام این مصاحبه سماجت کردند که بالاخره قبول کردم نه برای مصاحبه تصویری که برای مصاحبه نوشتاری که قرار بود در نشریات داخلی سازمان صداوسیما یا روزنامه جام‌جم استفاده کنند به آن جا بروم. آن‌ها می‌خواستند مصاحبه را ضبط کنند و به عنوان سند نگه کنند و گفتند لباس مناسب بپوش چرا که ممکن است قسمت‌هایی از این مصاحبه را به صورت تصویری استفاده کنیم.»

خواننده قطعه «گلایه‌ای نمی‌کنم» ادامه داد: «من انقدر بدقولی کرده بودم که ناامید شده بودند و روزی هم که رفتم حالم زیاد خوب نبود و با این شرط رفتم که مصاحبه تنش‌زایی نباشد و راجع به حاشیه‌ها صحبت نکنیم. ما در استودیو باشگاه خبرنگاران جوان نشستیم و فکر می‌کنم مصاحبه‌مان یک ساعت و نیم طول کشید و تصویر هم ضبط کردند. آن‌ها متعهد شدند که اگر قرار بر انتشار شد به صورت یکجا منتشر شود و پیش از انتشار هم متن را برایم بفرستند. چرا که روش من این است که فایل نوشتاری مصاحبه‌ها را قبل از انتشار بخوانم و اصلاح کنم. اولا این که فایل را برای اصلاح به من ندادند و کلا هم چیزی به روش کتبی و نوشتاری منتشر نکردند و تصویری هم برایم نفرستادند.»

حامی افزود: «من فقط می‌دانستم هنوز چیزی منتشر نشده و شماره‌ای هم از آن‌ها نداشتم که پیگیری کنم. تا این که دیشب امید حاجیلی برای من ویدئویی فرستاد. من با امید از زمان نوجوانى که در گروهم ساز می‌زد دوست هستم و جزو معدود خواننده‌هایى است که کنسرتش هم رفته‌ام. من مهمان داشتم و خیلی به این ویدئو توجه نکردم. بعد که بازش کردم دیدم چنگیز حبیبیان به همراه برخی کارشناسان موسیقی در حال نقد کنسرت‌های پاپ به صورت کاملا بی‌منطق هستند و بریده‌ای از صحبت‌هاى من نیز که به صورتی ناشیانه و شیطنت‌آمیز تدوین شده، با جملاتی که ابتدا و انتهای آن‌ها زده شده، در این گزارش هست؛ قسمت‌هایی که به نفع آن‌چه خودشان می‌خواستند بگویند بود و به ضرر موسیقی و من قطعا بابت این سوء‌استفاده و بی‌اخلاقی شکایت خواهم کرد.»

شنبه ۱۱ شهریور بخش خبری ۲۰:۳۰ در گزارشی فضای فعلی موسیقی پاپ را سخیف دانست و با پخش قسمت‌هایی از کنسرت‌های امید حاجیلی و حامد همایون به فضای شاد این اجراها تاخت.

در بخشی از این گزارش، قسمت‌هایی از کنسرت امید حاجیلی، حامد همایون، فرزاد فرزین، رضا یزدانی و چند خواننده دیگر با شطرنجی شدن صورت‌های آن‌ها پخش و به صحبت‌های حامی و چنگیز حبیبیان اشاره شد که خواستار نظارت بیشتر بر حوزه موسیقی بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید