به همسر خود روحیه بدهیم

مردها معمولاً با مسائل مشکل‌تری در جامعه برخورد دارند، زن‎ها می‌توانند به آنها روحیه بدهند. می‌توانند خستگیِ آنها را از تنشان بیرون کنند. به آنها تبسّم کنند.

 اصل مودت و محبت‎ورزی به همسر از مهم‎ترین اصول برای حفظ و استحکام روابط زناشویی است؛ اما باید توجه داشت محبت‎ورزی هم خود بستگی به ایمان و تقوای افراد دارد، به این صورت که هر اندازه زوجین به ارزش‎های دینی تقید داشته باشند و در مسائل زندگی دنبال رضایت خدا باشند، قلبشان پذیرای محبت خدا می‎شود لذا خود نیز اهل رحمت و مودت به سایران به خصوص همسرشان می‎شوند.

اما در ابراز محبت مصادیقی وجود دارد که باید زوجین آنها را پیدا کنند و بعد مقید شوند تا در زندگی پیاده‎سازی کنند. رهبر معظم انقلاب در دیدار جوانان در مراسم خطبه عقد به برخی مصادیق اشاره کردند و فرمودند:

«همکاری و کمک گاهی به این نیست که وارد حجم کار یکدیگر بشوند، نه بلکه یکدیگر را روحاً تدارک کنند. مردها معمولاً با مسائل مشکل‌تری در جامعه برخورد دارند، زن‎ها می‌توانند به آنها روحیه بدهند. می‌توانند خستگیِ آنها را از تنشان بیرون کنند. به آنها تبسم کنند و به آنها دلخوشی دهند. اگر چنانچه خانم‎ها همکاری بیرون از خانه دارند، باز مرد به آنها کمک کند و او را تقویت کند.»

بنابراین ابراز چنین رفتارهایی جز از دل محبت بیرون نمی‎آید لذا یک همسر خوب باید با پررنگ کردن رفتارهای مثبت طرف مقابل در ذهن و قلب خود روز به روز بر این عنصر الهی و اثربخش بیافزاید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید