ولایتی: دانشگاه آزاد جای ضدانقلاب‌ها نیست

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ۱۱:۲۷
    کد خبر :99020

رئیس هیئت موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد گفت: تلاش مدیریت جدید بر این است که با افزایش کیفیت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کنیم.
علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران که صبح امروز (چهارشنبه 15 شهریور) در ساختمان فرهیختگان دانشگاه آزاد برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از پدیده‌های مهم انقلاب اسلامی است، با تاکید بر پسوند اسلامی که مورد تایید امام‌خمینی(ره) هم بوده است. این دانشگاه نه خصوصی و نه دولتی است و متعلق به تمام مردم است.

به گزارش نامه نیوز، وی افزود: تلاش مدیریت جدید بر این است که با افزایش کیفیت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کنیم و تاکید بر این است که افراد بااستعداد که مشکل مالی دارند، بتوانند در دانشگاه تحصیل کنند و همچنین جذب نخبگان و بورسیه کردن افراد مستعد از مهمترین مواردی است که مانع از فرار مغزها می‌شود.

ولایتی درباره مشکل رشته محل‌های دانشگاه آزاد و اختلاف این دانشگاه با وزارت علوم، بیان داشت: مسائل ما با وزارت علوم در مورد رشته محل‌ها به تفاهم و به جایی رسید که مرضی‌الطرفین بود.

رئیس هیئت‌امنای دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: خالی بودن صندلی‌ها به معنای ورشکستی نیست و در تمام دانشگاه‌ها صندلی خالی وجود دارد، برنامه ما این است که بعضی رشته‌ها را جای بعضی دیگر لحاظ کنیم. تغییر رشته‌ها با موافقت وزارت علوم راهگشا خواهد بود و این مشکل را حل خواهد کرد.

ولایتی درباره ترمیم هیئت‌امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد گفت: هنوز افرادی را به شورا معرفی نکرده‌ایم، اما به زودی در این زمینه اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد جای ضدانقلاب نیست، تاکید کرد: در اسلام داشتن عقیده آزاد است و بعضی از دانشمندان در اسلام غیرمسلمان بوده‌اند، اما مشکل این است که استادی تریبونی به دست دارد و هر چه می‌خواهد، می‌گوید و دانشجو هم نمی‌تواند و اجازه پاسخ دادن ندارد و معتقدیم هر کسی که به عنوان معلم به دانشگاه آزاد بیاید باید در چارچوب نظام باشد، هر کسی نمی‌خواهد در این چارچوب باشد نیاید، ما کسی را مجبور نمی‌کنیم، در حالی در دانشگاه استادی هست که می‌گوید مصلحت جمهوری اسلامی دوستی با اسرائیل است و این قابل قبول نیست.

ولایتی درباره حقوق‌های نجومی مدیران دانشگاه آزاد نیز اظهار داشت: من از دانشگاه آزاد حقوق نمی‌گیرم، در دانشگاه آزاد قرار بر این شد که آنچه مصوبه دولت است در دانشگاه آزاد نیز اجرا شود، ولی از گذشته خبری ندارم.

وی در مورد اظهارات آمانو نیز خاطرنشان کرد: باید از گذشته درس گرفته باشند و تحت القائات آمریکا قرار نگیرند و تاسیسات نظامی قابل بازدید نیست، چه از طرف آمانو و یا غیره.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید