راهکاری آسان برای کاهش وزن

    کد خبر :98910

برنامه غذایی مشخصی در روز داشته باشید، سعی کنید در این برنامه غذایی چند ظرف را به سبزیجات، میوه‌ها و تنقلات پروتئینی که هر روز صبح می‌توانید از آنها میل کنید و یا در بیرون از خانه در طول روز از آنها استفاده کنید، اختصاص دهید. این مواد غذایی سالم می‌توانند جایگزین خوبی برای مواد غذایی ناسالم که ممکن است در طول روز از آنها میل کنید باشند.

عوامل مختلفی بر روی تناسب اندام و کاهش وزن تاثیر می‌گذارند. گاهی عادت‌های غلط موجب کندی در روند کاهش وزن می‌شوند و گاهی محیط اطراف نیز می‌تواند در این روند تاثیر گذار باشد. برای مثال اگر همسر شما چاق باشد احتمال آنکه شما هم دچار افزایش وزن شوید حدود 37 درصد است و اگر برادر و یا خواهرتان چاق باشد، احتمال افزایش وزن شما 40 درصد و اگر یکی از دوستان نزدیک شما چاق باشد احتمال افزایش وزن شما 57 درصد خواهد بود. برای آنکه کاهش وزن سالم‌تر و بدون دردسر را تجربه کنید، باید محیط اطراف خود را برای این تحول بزرگ اندام‌تان تغییر دهید. بنابراین با تغییر محیط اطراف می‌توان با سرعت بیشتری به تناسب اندام رسید.

4 روش برای تغییر محیط اطراف برای رسیدن به تناسب اندام

کنار گذاشتن نوشابه‌های شیرین برای کاهش وزن و تناسب اندام

ممکن است بارها این نکته را شنیده باشید که این نوشیدنی‌های خطرناک به غیر از خطر و ضرر برای سلامت بدن شما به هیچ وجه فایده‌ای ندارند. در برنامه غذایی خود هیچ گاه آنها را قرار ندهید، برای ترک آن می‌توانید از نوشیدنی‌های کم کالری یا بدون کالری به جای آنها مصرف کنید و این نوشابه‌های گازدار را کنار بگذارید.

دور از دسترس بودن مواد غذایی بد برای کاهش وزن و تناسب اندام

سعی کنید تنقلات مضر و خطرناک را در کابینت‌ها به دور از دسترس قرار دهید و از تنقلات سالم‌تر و خوشمزه استفاده کنید. از افراط این کار دوری کنید، یعنی به جای آنکه کل تنقلات موجود در خانه را پاکسازی کنید به سراغ تنقلات خطرناکتر بروید و حتما به جای آنها تنقلات سالم‌تری را جایگزین کنید.

جایگزینی مواد غذایی سفید با قهوه‌ای برای کاهش وزن و تناسب اندام

شاید درباره جایگزینی برنج با مواد غذایی سالم‌تر زیاد شنیده باشید اما باید بدانید که تنها برنج نیست که باید آن را جایگزین کنید. پاستاهای تهیه شده از غلات کامل، برنج قهوه‌ای و نان‌های گندم گزینه‌های سالم‌تر و مناسب‌تری هستند که باید در برنامه غذایی خود جای دهید.

سرمایه گذاری وقت آزاد برای کسب موفقیت در کاهش وزن و تناسب اندام

برنامه غذایی مشخصی در روز داشته باشید، سعی کنید در این برنامه غذایی چند ظرف را به سبزیجات، میوه‌ها و تنقلات پروتئینی که هر روز صبح می‌توانید از آنها میل کنید و یا در بیرون از خانه در طول روز از آنها استفاده کنید، اختصاص دهید. این مواد غذایی سالم می‌توانند جایگزین خوبی برای مواد غذایی ناسالم که ممکن است در طول روز از آنها میل کنید باشند. پس برای آنکه روند کاهش وزن و تناسب اندام بدون دشواری و سختی را داشته باشید در انتخاب غذای روزانه خود، وقت زیادی بگذارید و به آنچه در طول روز مصرف می‌کنید اهمیت دهید، این کار باعث می‌شود که دیگر بهانه‌ای برای استفاده از مواد غذایی بد نداشته باشید.

رژیم غذایی، برنامه غذایی، ورزش و هر روش تناسب اندام دیگری نمی‌تواند به تنهایی شما را به وزن ایده‌آل خود برساند. بنابراین در برنامه رژیم خود از تمام ترفندهای کاهش وزن استفاده کنید، تا علاوه بر رسیدن به وزن مناسب و تناسب اندام، بدن سالمتری داشته باشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید