بازیگرمحبوب: خانه‌ام را برای ساخت فیلم فروختم

    کد خبر :98676

سید جواد هاشمی گفت: خانه و دفترم را فروختم تا سرمایه لازم برای ساخت «آهوی پیشونی سفید» پیدا شود.

نشست خبری فیلم سینمایی «آهوی پیشونی سفید 2» با نیم ساعت تأخیر در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم منوچهر اکبرلو به عنوان مجری و کارشناس و سید جواد هاشمی، ترلان پروانه و امیر غفارمنش حضور داشتند.

در آغاز مراسم، تیزری از فیلم «آهوی پیشونی سفید 1» پخش شد.

جواد هاشمی در خصوص چرایی ساخت این فیلم گفت: ساخت «آهوی پیشونی سفید 1» آرزویی برای من به حساب می‌آمد که سی سال معلم آموزش و پرورش بودم. دغدغه‌ام این بود که کاری در حوزه کودک و نوجوان بسازم و می‌خواستم مفهومی بسیار مهم را منتقل کنم.

وی افزود: ما بچه‌ها را نادیده گرفته‌ایم و اصلاً متوجه نیستیم که بچه‌ها در چه فرهنگی بزرگ می‌شوند. می‌توان گفت که آن‌ها را به خدا سپردیم و بی آنکه خوراکی به آن‌ها داده باشیم، انتظار داریم که هنجارهای جامعه را بشناسند.
فیلمبرداری «آهوی پیشونی سفید 2 » شروع شد

جواد هاشمی گفت: من ادعا می‌کنم که آهوی پیشونی سفید (1 و 2) از پرهزینه‌ترین فیلم‌های کودک در تاریخ سینمای ما هستند. بدون شک ما از بازیگران بسیار خوبی در فیلم‌ (هر دو نسخه) بهره بردیم و احساس می‌کنم، «آهوی پیشونی سفید 2» یکی از سنگین‌ترین پروژه‌های سینمایی است. می‌دانم که خیلی از بچه‌ها منتظر ساخته شدن «آهوی پیشونی سفید 2» بودند. باید بگویم که فیلمبرداری این اثر از دو روز قبل آغاز شده است.

وی گفت: معتقدم برای بچه‌ها باید بیشتر هزینه کرد؛ چرا که آن ها سخت‌تر ارتباط برقرار می کنند. من خانه و دفترم را فروختم تا سرمایه کار (ساخت آهوی پیشونی سفید2) پیدا شود و تازه زمانی که خانه‌ام را فروختم، سرمایه‌گذار پیدا شد! حتی چند مورد داشتم که می‌گفتند، بچه ما در فیلمت بازی کند و هزینه تولید را می‌دهیم اما من هیچ‌وقت در زندگی‌ام نقش فروشی نمی‌کنم.
هنوز از سینما فرهنگ طلبکارم!

این بازیگر و کارگردان سینما اظهار داشت: این فیلم در بخش خصوصی تولید شده است و من ابداً به فکر بازگشت سرمایه نیستم. ساخت این اثر برایم جز عشق هیچ چیز دیگری نیست و در این خصوص با عشق جلو آمدم. البته من سر تدوین فیلم «آهوی پیشونی سفید 1» بیست میلیون کم آوردم و آن را از فارابی گرفتم. البته من از سینما فرهنگ یازده میلیون طلبکارم بابت اکران این فیلم و هنوز به من پرداخت نشده است!

وی در خصوص مخاطب‌شناسی گفت: نمی‌توانم بگویم که مخاطب شناسی من دقیق و سنجیده بوده؛ اما من همه تلاش خود را برای جذب بچه‌ها کردم. من با بچه‌ها بزرگ شدم و روحیات آن‌ها را خیلی خوب می‌شناسم. البته مخاطب شناسی صد در صد امکان ندارد؛ اما من به صورت کلی یک کار استعاری می سازم. من برای ساخت این فیلم از یک منظر جدید و باور پذیر استفاده کرده ام.
در هیچ جای دنیا همزمان 5 فیلم کودک اکران نمی شود!

این کارگردان گفت: «آهوی پیشونی سفید 1» وسط محرم اکران شد؛ زمانی که «کلاه قرمزی» هم روی پرده بود و پنج فیلم کودک با هم اکران شدند! البته چنین چیزی در تاریخ سینمای ایران بی سابقه بود اما استقبال خیلی خوبی هم از «آهوی پیشونی سفید 1» شد. در این سینمای عجیب و غریب، برایم مهم نیست فیلم چقدر فروش می کند؛ برایم مهم این است که بچه ها فیلم را ببینند.

وی در خصوص تولید و فروش اقلام فیلم گفت: من هم دوست دارم عروسک «آهوی پیشونی سفید» و «کرگ و روباه» ساخته شود؛ اما باید ببینیم که این کار شدنی است یا نه؟
بازیگران «آهوی پیشونی سفید 2»

هاشمی در خصوص بازیگران این فیلم گفت: پژمان بازغی و لیلا اوتادی در قسمت دوم این فیلم سینمایی حضور دارند. هومن حاجی عبداللهی، امیر غفارمنش و محمدرضا شریفی نیا هم بازی می‌کنند. سحر گوران طراح لباس است و شهرام خلج چهره‌پردازی را بر عهده دارد. ما هم اکنون قالب سازی قسمت سوم را هم شروع کردیم.
چرا مهناز افشار در «آهوی پیشونی سفید 2» بازی نکرد؟

وی در خصوص بازی نکردن مهناز افشار در قسمت دوم این فیلم گفت: من به یک دلیل برای «پیشونی طلا» لیلا اوتادی را انتخاب کردم. چهره ایشان به این نقش کمی نزدیک‌تر بود. ما حتی با الیکا عبدالرزاقی هم کمی پیش رفتیم؛ اما به فراخور تغییر قصه بازیگر کار را تغییر دادیم.

ترلان پروانه هم در این نشست خبری گفت: من روی این نقش تعصب خاصی دارم. همه انرژی‌ام را روی کار جدید خواهم گذاشت. من و هر کسی که در این پروژه هستیم، مسئولیم و تنها دلیل ماندگاری این فیلم شناخت آقای هاشمی از مخاطب کودک است.

گلایه جواد هاشمی از جمال شورجه

هاشمی با گلایه نسبت به نادیده‌گرفته شدن «آهوی پیشونی سفید یک» در جشنواره فیلم کودک گفت: جمال شورجه اصلا پیام فیلم من را متوجه نشده بود و خیلی تلاش کرد تا جایزه نگیرد. به نظر من شورجه می‌تواند داور جشنواره فیلم فجر باشد؛ اما برای جشنواره کودک مناسب نبود. انتخاب هیئت داوران جشنواره کودک خیلی مهم است. ما تلاش می‌کنیم که قسمت دوم پیشونی سفید را به جشنواره فیلم فجر برسانیم. البته چندان هم برای من حضور در جشنواره‌ها مهم نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید