واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی همچنان ممنوع است

    کد خبر :98626

بعد از انتشار اخباری درخصوص مجاز شدن ترخیص خودرو با حجم بالای ۲۵۰۰ سی سی در مناطق آزاد، گمرک ایران این موضوع را تکذیب کرد.

به گزارش تسنیم، در روزهای گذشته خبری در شبکه های اجتماعی به نقل از یک سند نیروی انتظامی استان خوزستان منتشر شد که بر اساس آن ترخیص خودروهای بالای 2500 سی سی در مناطق آزاد، مجاز شده بود.

مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک ایران در واکنش به اخبار منتشر شده در همنین خصوص اعلام کرد: ثبت سفارش برأی واردات خودروهای بالای 2500 سی سی همچنان صورت نمی گیرد و مصوبه جدیدی در این خصوص به گمرک ابلاغ نشده است.

معقولی افزود، عدم امکان ورود خودروهای بالای 2500 سی سی مشمول مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم می‌شود.

به گزارش تسنیم، بر اساس ماده 78 قانون امور گمرکی امکان ورود موقت خودروهای بالای 2500 سی سی صرفا برای مسافران غیر مقیم ایران و ایرانیان مقیم خارج از کشور برأی استفاده شخصی افراد مذکور وجود دارد . بر اساس ماده 78 قانون امور گمرکی مسافران غیر مقیم ایران می توانند وسیله نقلیه شخصی خود را با رعایت مقررات مربوطه طبق رویه ورود موقت به قلمرو گمرکی کشور وارد نمایند. ایرانیان مقیم خارج در صورتی می توانند از مقررات این ماده استفاده نمایند که قبل از ورود به ایران حداقل سه ماه در خارج از کشور اقامت داشته باشند .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید