سخنگوی وزارت خارجه توضیح داد؛

دلیل سفر نمایندگان عربستان، روسیه و فرانسه به تهران

    کد خبر :98509

سخنگوی وزارت امورخارجه درخصوص سفر هیئتی از عربستان سعودی و همچنین حضور مسؤولان و نمایندگان روسیه و فرانسه در تهران، توضیح داد.

بهرام قاسمی روز سه شنبه درخصوص سفر هیئت عربستانی به ایران، به خبرنگار شبکه العالم گفت: این سفر از مدتها پیش بین دو کشور مطرح بود، و قرار شد 2 هیئت از ایران به عربستان بروند، و هیئتی از عربستان هم به ایران بیاید.
وی افزود: هدف اصلی که در ابتدا مطرح شد، بحث بازدید از اماکن دیپلماتیک بود، و حدود بیش از یک ماه پیش هیئت عربستانی ویزای خود را دریافت کرد، و هیئت ایرانی هم امروز ویزای خودش را در اختیار دارد.
قاسمی خاطرنشان کرد: فکر می کنم در آینده نزدیک این هیئتها برای بازدید از اماکن دیپلماتیک به دو پایتخت سفر خواهند کرد.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: تاریخ دقیقی مشخص نیست ولی تصور می کنم بعد از ایام حج این سفر انجام شود.
بهرام قاسمی درخصوص حضور مشاور رئیس جمهور فرانسه و نماینده رئیس جمهور روسیه در ایران، و اینکه آیا این سفرها در ارتباط با مذاکرات آستانه است، گفت: خیر؛ این سفر، در چارچوب رایزنی های سیاسی، اقتصادی و سیاسی و سایر زمینه های مشترکی که با دولت فرانسه داریم، صورت گرفته و هیئت آنها در ایران است؛ و آنها مذاکراتی را با مقامات وزارت خارجه داشتند.
قاسمی خاطرنشان کرد: فکر می کنم این مذاکرات و روند گفتگوهای دو کشور همچون گذشته ادامه پیدا کند.
قاسمی همچنین گفت: در بحث آستانه و سایر مسائل منطقه ای با دولت روسیه به صورت دائم در تماس هستیم، و هیئتهای ما و روس به صورت مکرر دیدار می کنند، و درخصوص مسائل و تحولات منطقه به طور مرتب رایزنی و تبادل نظر می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید