روسیه: تجارت نفتی داعش فلج شده است

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۴۴

روسیه اعلام کرد که بمباران 18 ماهه علیه مواضع و مراکز اقتصادی داعش با بمب افکن های روسی در سوریه، فعالیت های گسترده این گروه تروریستی را برای کسب درآمد ارزی از قاچاق و فروش نفت به بازارهای بین المللی فلج کرده است.دیمیتری فئوکیتیسوف معاون اداره تهدیدها و چالش های جدید وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه با اعلام این خبر، افزود: بیش از 3000 تانکر نفتکش فعال در کار انتقال نفت قاچاق استخراج شده از میادین نفتی سوریه در بمباران ها نابود شد که عامل اصلی سقوط درآمدهای ارزی داعش بشمار می رود.
بنا به اعلام شبکه تلویزیونی زویوزدا وابسته به وزارت دفاع روسیه، این مقام روس افزود: تاکنون 200 مرکز استخراج و فرآوری نفت داعش نیز در بمباران ها نابود شده است.
وی اظهار کرد: با توجه به ضربه های وارد شده بر پیکره فعالیت های اقتصادی داعش، اگر این گروه سالانه دو میلیارد دلار از فروش نفت قاچاق کسب می کرد، این رقم اکنون به 200 میلیون دلار هم نمی رسد.
فئوکیتیسوف معاون اداره تهدیدها و چالش های جدید وزارت خارجه روسیه در پایان اظهار کرد: شرکای غربی مسکو نیز واقعیت ها و موفقیت های عملیات ضدتروریستی در کاهش شدید درآمدهای نفتی داعش را پذیرفته اند.
داعش نفت استخراج شده در سوریه و عراق را پس از فرآوری نسبی، بسیار پائین تر از قیمت های جهانی به بازارهای بین المللی منتقل و صادر می کرد.
بنا به گزارش های انتشار یافته در رسانه ها، خریداران و واسطه های عملیات قاچاق نفت در ترکیه به علت سودآوری، فعالیت های گسترده ای در این زمینه داشتند که از سوی برخی مقام های این کشور رد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید