نیاز به ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای اجرای برنامه‌های میان‌مدت صنعت نفت

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۲۸

معاون شرکت ملی نفت ایران از آغاز عملیات بارگیری جکت سکوی نفتی FYB ساخته‌شده در شرکت نفت سازه قشم برای نصب در میدان نفتی فروزان خبر داد.

 محسن پاک‌نژاد روز گذشته (۱۳ اردیبهشت) در حاشیه مراسم افتتاحیه بارگیری سکوی نفتی FYB  گفت: این جکت و سکوی F ۱۸ تا پایان تابستان امسال در میدان نفتی فروزان نصب می‌شوند و بعد از انجام عملیات حفاری، روزانه ۱۲ هزار بشکه نفت خام به خط تولید این منطقه نفتی وارد می‌شود.

وی ادامه داد: کل عملیات طراحی و ساخت این دو سازه نفتی توسط نیروهای داخلی انجام‌شده و کار ارزشمندی در صنعت نفت کشور به‌حساب می‌آید.

به گفته پاک‌نژاد، جکت سکوی FYB که در شرکت نفت سازه قشم ساخته‌شده، هزار و ۲۵ تن وزن دارد که تا پایان خردادماه امسال در میدان فروزان نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: تاپ ساید این جکت سکو نیز در بوشهر ساخته‌شده‌ است و پس از استقرار و پایه کوبی جکت، بارگیری و نصب می‌شود و امیدواریم تا پایان تابستان شاهد راه‌اندازی آن باشیم.

معاون شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: پس از نصب جت سکوی FYB در میدان فروزان، عملیات نصب سکوی F ۱۸ با بیش از سه هزار و صد تن وزن هم آغاز می‌شود.

پاک‌نژاد یادآور شد: برای اجرایی شدن برنامه‌های میان‌مدت صنعت نفت در کشور به ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است و از تمام سرمایه‌گذارانی که تمایل به مشارکت در این طرح‌ها و برنامه‌ها دارند، استقبال می‌کنیم.

وی در پایان گفت: محدودیت منابع مالی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی صنعت نفت است و برای جذب سرمایه‌گذاری باید روش‌های حرفه‌ای مطالعه و به کار گرفته شود.

عملیات بارگیری جکت سکوی FYB برای نصب در میدان نفتی فروزان، با حضور حمیدرضا مؤمنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مسئولین این سازمان، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران و جمعی از مدیران وزارت نفت و جزیره قشم آغاز شد. میدان نفتی فروزان، میدان نفتی ایرانی مستقر در خلیج‌فارس است و در ناحیه جزیره خارک، با کشور عربستان سعودی مشترک است. این میدان در سال ۱۳۴۵ با ذخیره نفت درجای به میزان دو میلیارد و ۳۰۹ میلیون بشکه کشف‌شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید