عمان برای صدور 48 ساعته روادید تجاری ایرانیان اعلام آمادگی کرد

    کد خبر :97980

رییس سازمان بهبود سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات عمان گفت: آمادگی داریم از طریق اتاق بازرگانی تهران برای متقاضیان همکاری تجاری با عمان در کمتر از 48 ساعت روادید صادر کنیم.

به گزارش ایرنا، «سالم بن‌ناصر الاسماعیلی» امروز (دوشنبه) در نشست هم‌اندیشی «ارتقای شاخص آزادی اقتصادی ایران» در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: ما ‌می‌توانیم افراد معرفی شده از سوی ایران کمک کنیم براحتی در عمان شرکت تاسیس کنند.
وی تاکید کرد یکی از مهمترین عناصر تجارت، چرخش آزادانه کالا و تردد آزادانه فعالان اقتصادی است و گفت: زمانی جذب 10 میلیون دلار سرمایه برای عمان شبیه یک رویا بود اما در سال 2017 توانسته‌ایم 14 میلیارد دلار سرمایه جذب کنیم و امیدواریم این رقم به 20 میلیارد دلار برسد.
الاسماعیلی تصریح کرد: بدون تردید این رشد جذب ‌سرمایه‌گذاری در عمان به واسطه اعمال برخی اصلاحات اقتصادی تحقق یافت.
«بتازگی ستادی در سطح بالای حاکمیتی عمان تشکیل شده است که وظیفه هر وزیر را برای جذب ‌سرمایه‌گذاری مشخص ‌می‌کند و وزیران باید در پایان هر هفته گزارش از عملکرد خود ارائه کنند».
وی تاکید کرد عمان به تنهایی نمی ‌تواند امور تجارت و ‌سرمایه‌گذاری را به پیش ببرد و به همسایگانی چون ایران نیاز دارد.
به گزارش ایرنا، پیش از این «مهرداد فلاح» معاون دفتر عربی- آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران، اعلام کرده بود: بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، صادرات ایران به عمان در سال 1395 نسبت به سال 1394، 42 درصد رشد کرد.
صادرات ایران به عمان در سال 1394، 376 میلیون دلار بود که پارسال با افزایش 157 میلیون دلاری، به 533 میلیون دلار رسید.
عمده‌ ترین کالاهای صادراتی ایران به عمان در سال 1395، شامل حیوانات زنده، محصولات آهن، فولاد، مس، قیر و مصالح ساختمانی بود.
رشد صادرات به عمان در این مدت از افزایش صدور کالاهایی مانند سیمان سفید، محصولات آهن و فولاد و دام زنده و یا صادرات جدید کالاهایی مانند هادی‌های برقی، فرو سیلیوم و کلینگر ناشی می شد.
مهمترین اقلام وارداتی از عمان نیز وسائل نقلیه موتوری، دارو، گیرنده‌های رادیویی و پلی اتیلن ترفتالات بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید