ماجرای اعتصاب غذای بیمار 36 ساله مبتلا به سرطان

    کد خبر :97768

روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) با انتشار اطلاعیه‌ای در خصوص تصاویر منتشر شده در فضای مجازی با عنوان «اعتصاب غذای بیمار انستیتو کانسر مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در اعتراض به بی‌توجهی کادر درمان» توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش موج، در پی انتشار تصاویر و فیلمی تحت عنوان «اعتصاب غذای بیمار انستیتو کانسر مجتمع بیمارستانی امام خمینی در اعتراض به بی‌توجهی کادر درمان» در فضای مجازی، روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) اقدام به ارائه توضیحاتی در خصوص سوابق و آخرین وضعیت درمانی بیمار کرد.

بر اساس سوابق بیمار، ایشان ابتدا در سال 94 در یک مرکز تخصصی تحت عمل جراحی و در ادامه در اردیبهشت 95 به دلیل عود بیماری در انستیتو کانسر مجتمع بیمارستانی امام خمینی تحت جراحی وسیع و رادیوتراپی موضعی قرارگرفته‌اند. در فروردین 96 متأسفانه به دلیل عود بیماری مجدداً تحت جراحی و بازسازی منطقه برداشت‌شده قرار می‌گیرند.

آخرین مراجعه بیمار در 4 مردادماه با عود بیماری، فیستول گردنی، عفونت و حال عمومی بد به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بوده است. به دلیل پیچیدگی این بیماری، مدارک بیمار در تومور بورد سرو گردن که یک شورای فوق تخصصی مشورتی پزشکی است مطرح و تصمیم بر آن می‌شود که پس از کنترل عفونت و ارتقاء وضعیت عمومی بیمار برای جراحی اقدام شود.

اقدامات مختلف تشخیصی و درمانی صورت گرفته در این مدت شامل: سونوگرافی گردن، سی‌تی‌اسکن، پت اسکن، درمان تزریقی و خوراکی آنتی بیوتیک و برداشتن بافت‌های مرده ناحیه درگیر بیمار بوده است که خوشبختانه موجب بهبود حال عمومی وی در راستای آمادگی بیمار برای عمل جراحی شده است.

شایان‌ ذکر است که فرآیند درمانی و حتی جراحی این بیمار توسط یک تیم جراحی انجام می‌شود و ذکر این مطلب که به دلیل مسافرت یک پزشک، جراحی و یا روند درمان بیمار به تعویق افتاده نادرست است چرا که وضعیت درمانی او هر روزه توسط تیم پزشکی و کادر درمان کنترل و ثبت می‌شود. از سوی دیگر با توجه به ورود به مراحل جدید درمانی، مسئولیت بیمار بر اساس نظر تیم درمان بر عهده یکی از اساتید مجرب بیمارستان نهاده شده که در این مدت در مرخصی نبوده و به همراه همکاران خود بیمار را روزانه ویزیت و تحت نظر دارند.

در مورد اعتصاب غذای بیمار، چنانچه پیش ‌از این نیز ذکر شد متأسفانه با توجه به طبیعت صعب‌العلاج بیماری، روند آن طولانی و البته ناراحت‌کننده است و این دور از ذهن نیست که بیمار و همراه محترم، دچار تنش و خستگی شوند و ابراز ناراحتی خود را به شیوه های مختلف نشان دهند که قابل درک است و سعی شده با توضیح تیم درمانی از نگرانی ایشان کاسته شود.

در پایان مجدداً تأکید می‌شود که با توجه به کنترل عفونت، پس از ایجاد آمادگی‌های لازم و احراز شرایط مناسب، بیمار در اسرع وقت تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است چند روز قبل خبری با عنوان «اعتصاب غذای جوان 36 ساله مبتلا به بیماری سرطان» در فضای مجازی منتشر شده بود که به گفته نزدیکان وی بدلیل مسافرت پزشک معالج این بیمار و طولانی شدن روند درمان و انتظار یک ماهه برای جراحی، این جوان اقدام به اعتصاب غذا کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید