هاشمی شاهرودی: پیروزی ها درعراق، جهانیان را شگفت زده کرد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ ۹:۵۱
    کد خبر :97549

«آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز یکشنبه در دیدار با «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق گفت: پیروزی های پی در پی در عراق، جهانیان را شگفت زده کرد و فرصت را از دشمنان عراق و مردم این کشور گرفت.

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز، شاهرودی آزاد سازی شهرهای موصل و تلعفر از اشغال داعش را به نخست وزیر این کشور تبریک گفت و افزود: پیروزی های پی در پی در عراق با وحدت مردم عراق، جهانیان را شگفت زده کرد و فرصت را از دشمنان این کشور گرفت.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران از دولت عراق در نابودی تروریسم، آزاد سازی کامل سرزمین های اشغال شده از سوی داعش، تحقق آرمان های مردم آن در دستیابی به وحدت، ثبات، بازسازی و توسعه عراق تاکید کرد.
نخست وزیر عراق نیز در استقبال از آیت الله شاهرودی و هیات همراه، یکپارچگی و وحدت مردم عراق را رمز پیروزی در همه جبهه ها عنوان کرد و یادآور شد: ما همچنان با عزم، اراده، قدرت، تکیه بر مردم عراق و توان آنها در مسیر پیروزی به پیش می رویم.
العبادی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: ما روزهای پیروزمند باشکوهی را سپری می کنیم که نیروهای قهرمان عراقی از گروه های مختلف با فداکاری و حمایت و پشتیبانی «آیت الله سیستانی» مرجع عالی قدر عراق، آن را رقم زده اند.
وی در پایان با استقبال از هیات ایرانی و رضایت از سطح روابط بین دو کشور، از حمایت تهران از بغداد در برابر تروریسم قدردانی کرد.
هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه وی، پنجشنبه گذشته وارد بغداد پایتخت عراق شد.
العبادی در یکم اسفندماه 95 (19فوریه 2017) نیز آغاز عملیات جدید «ای نینوا ما می آییم» را برای آزادی ساحل راست (غرب) موصل اعلام کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید